Російські стратегічні бомбардувальники через успішні українські удари по аеродромах почали здійснювати пуски крилатих ракет Х-101 та Х-555 із районів Далекого Сходу.

Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" повідомив голова ради резервістів Сухопутних військ Збройних сил України Іван Тимочко.

За його словами, росіяни змушені віддаляти місця базування стратегічної авіації через системні удари ЗСУ по аеродромах та нафтопереробній інфраструктурі. Зокрема, після ураження об’єктів, що забезпечували авіаційне паливо та ремонтні потужності, виникли проблеми з технічним обслуговуванням літаків.

Continue after commercial
ADVERTISING

Тимочко зазначив, що ще з радянських часів стратегічна авіація РФ не була розрахована на зберігання в захищених ангарах, тому літаки залишаються вразливими для сучасних засобів ураження.

 

"Неодноразові удари, власне, що по нафтопереробні станції, що по самому аеродрому створили проблему саме гарантійного обслуговування літаків", — сказав експерт.

Continue after commercial
ADVERTISING

 

Він наголосив, що Україні вдалося вибудувати систему далекобійних безпілотників, здатних вражати цілі на дистанції до 2000 км, що створило серйозні проблеми для стратегічної авіації РФ, особливо після атак під час операції "Павутина".

Крім того, за словами Тимочка, Росія зазнала втрат у можливостях повітряної розвідки після ураження літаків дальнього радіолокаційного виявлення А-50, а також після атак на авіаційні заводи, де знищувалися прототипи стратегічних машин, тому пуски ракет із великої відстані дозволяють російським екіпажам забезпечувати відносну безпеку літаків.

Він підкреслив, що ракети Х-101 та Х-555 мають дальність понад 2,5–5 тисяч кілометрів і дають можливість авіації РФ маневрувати в повітрі.

 

"Це дає можливість противнику перебувати в повітрі на такій відстані від лінії фронту, порівняно забезпечувати безпеку літаків, давати їм певний маневр під час вильотів і робити удари в нових напрямках, по нових траєкторіях по території України", — пояснив експерт.

 

Водночас він наголосив, що така тактика є вимушеною й матиме негативні наслідки для самої Росії, адже кожен виліт стратегічних літаків пришвидшує вичерпання їхнього технічного ресурсу. У багатьох випадках ремонт стає складним або навіть неможливим.

 

"Це призведе до певного навантаження на наші системи протиповітряної оборони в плані визначення кінцевих траєкторій противника. Особливо якщо це крилаті ракети, які можуть міняти траєкторію руху. Це ще потрібно досліджувати, щоб знати реальні ризики і глобальність цієї проблеми", — підсумував він.

 

Раніше "Апостроф" повідомляв, що президент РФ Володимир Путін заявив, що Росія буде нарощувати удари по українських портах та суднах, що прямують до них.

Continue after commercial
ADVERTISING

Росія почала модернізувати безпілотники, оснащуючи їх ракетами Р-60 класу "повітря-повітря".

Також росіяни почали використовувати "Шахеди" з камерами та зв’язком як дрони-перехоплювачі для полювання на українську авіацію та створення "мертвих зон" над лінією фронту.

Росія активно розробляє нові модифікації КАБів із двигунами та дальністю у 100–400 км, фактично перетворюючи їх на крилаті ракети повітря-земля. Проте такі боєприпаси стають технологічно складнішими й дорожчими у виробництві, що обмежує можливість їх масового виготовлення.