До 2030 року кілька китайських компаній, що спеціалізуються на електромобілях, мають усі шанси увійти до десятки найбільших світових автовиробників. Про це повідомляє South China Morning Post із посиланням на нові оцінки консалтингової компанії McKinsey. За словами старшого партнера McKinsey Гуаня Мін'юя, автомобільна галузь переживає масштабну трансформацію, і перші ознаки глобальних зрушень уже помітні.

У 2024 році компанії BYD та Geely Holding Group (власник Volvo Cars) уже були серед лідерів за світовими продажами. Державні гіганти SAIC, FAW і Changan поки поступалися їм, але стрімко зростають виробники "розумних" електромобілів — Xiaomi, Xpeng і Leapmotor. Їхня продукція активно приваблює покупців у Китаї та відбирає частину ринку в Tesla, що свідчить про здатність цих брендів конкурувати із традиційними автовиробниками.

Аналітики GlobalData зазначають, що торік BYD реалізувала 4,27 млн автомобілів, а Geely — 3,34 млн, переважно всередині країни. У 2025 році BYD планує, що експорт становитиме близько 20% її загальних продажів, і компанія хоче поставити за кордон до 1 млн авто. BYD уже утримує позицію світового лідера у сфері електромобілів, випереджаючи Tesla, і водночас другий місяць поспіль є найбільш популярним брендом на українському ринку.

Continue after commercial
ADVERTISING

Домінування Китаю у сфері EV пояснюється як масштабною державною підтримкою, так і високою готовністю споживачів приймати нові технології. Країна виробляє понад 30% усіх автомобілів у світі та забезпечує більш як 60% глобальних продажів електромобілів. Також близько 70% світових акумуляторів для EV виготовляють китайські компанії, головними серед яких є CATL та BYD.

За січень–жовтень 2025 року Китай експортував 5,62 млн транспортних засобів — на 15,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Попри прогнозоване сповільнення, загальний тренд на зростання експорту зберігатиметься. Експерти підкреслюють, що для підвищення прибутків та зміцнення своїх позицій на світовій арені китайським автовиробникам потрібно активніше виходити на міжнародні ринки.

Попри динамічний розвиток, менш ніж 10% китайських виробників електромобілів зможуть стати прибутковими у найближчі п’ять років. Основні причини — жорстка цінова конкуренція та надлишок виробничих потужностей. Натомість за кордоном компанії здатні отримувати маржу, яка у чотири рази перевищує прибутковість на внутрішньому ринку.

Continue after commercial
ADVERTISING

Раніше ми писали, що в Україні з 1 грудня 2025 року запускається перший етап нової програми житлової допомоги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) з тимчасово окупованих територій (ТОТ). Переселенці, які мають статус учасника бойових дій (УБД) або особи з інвалідністю внаслідок війни, зможуть подати заявку на отримання житлового ваучера номіналом 2 мільйони гривень через портал "Дія".