У Римі відкрили довгоочікувану станцію метро біля Колізею, збудовану глибоко під землею та поєднану з експозицією археологічних знахідок. Нова станція стала прикладом поєднання сучасного високотехнологічного транспорту з артефактами античної епохи. Повідомляє AP.
Пасажири й туристи, які заходять на станцію поруч із Колізеєм, можуть побачити керамічні вази та тарелі, кам’яні колодязі, підвішені відра, а також рештки холодного басейну та термальної купальні з житлової будівлі I століття. Екрани демонструють процес археологічних розкопок і пояснюють, чому відкриття станції тривало так довго.
Читайте також: В римському Колізеї вперше за 2 тисячі років відкрили таємний прохід імператорів.
Будівництво лінії метро C, вартість якої обчислюється мільярдами євро, триває вже понад 20 років. Реалізацію проєкту неодноразово сповільнювали бюрократичні та фінансові труднощі, а також масштабні археологічні розкопки, пов’язані з підземними залишками імперського та середньовічного Риму.
"Завдання полягало... у тому, щоб побудувати його під такою великою кількістю ґрунтових вод і водночас зберегти всі археологічні знахідки, які ми знайшли під час розкопок, і все це, зберігаючи все, що знаходиться над ними", – зазначив керівник будівництва консорціуму Webuild Марко Червоне.
Продовження після рекламиРЕКЛАМА
На новій станції Colosseo експонують знахідки, датовані ще II століттям до нашої ери. Станцію навмисно спроєктували як підземний музей, що демонструє артефакти, виявлені під час будівництва.
Того ж дня в Римі відкрили ще одну станцію – Porta Metronia, розташовану за одну зупинку від Колізею на глибині близько 30 метрів. Тут збереглися майже 80 метрів військових казарм початку II століття, знайдених на глибині від 7 до 12 метрів.
"Впевненість у тому, що це була військова будівля, дає той факт, що входи до кімнат розташовані не навпроти один одного, а зміщені, щоб солдати могли вийти з кімнат і вишикуватися в чергу, не стикаючись у коридорі", – пояснила наукова керівниця розкопок Сімона Моретта.
Роботи в центрі Рима означають контакт із трьома тисячоліттями цивілізацій, нашарованих одна на одну. За даними WeBuild, консорціум, що будує лінію C, наразі знайшов понад 500 тис. артефактів. Для стабілізації ґрунтів застосовували заморожування землі та спеціальні бетонні конструкції, які поступово демонтують у процесі розкопок.
Після завершення лінія C проходитиме під Колізеєм, Колоною Траяна, базилікою Максенція, а також під палацами, церквами та Ватиканом. Наступною станцією стане Piazza Venezia, де поїзди прибуватимуть на глибину 48 метрів після відкриття у 2033 році.
Загальна довжина лінії C становитиме 29 кілометрів, з яких 20 пролягатимуть під землею. Метро зможе перевозити до 800 тисяч пасажирів щодня та дозволить туристам оминути перевантажений наземний рух у історичному центрі Рима.
Раніше ми розповідали, що Кличко назвав кінцевий термін завершення будівництва "метро на Виноградар".
Новини для вас:
- Автограф на Колізеї: українця оштрафували в Римі за вандалізм.
- У центрі Рима обвалилася середньовічна вежа: під завалами людина.
- В Лондоні розкопали римську базиліку, якій майже 2 тисячі років.