Спадкоємці Джонні Кеша подали до суду на Coca-Cola за використання у рекламі дублера, який імітував голос покійного американського кантрі-співака. Ролик транслювався під час матчів студентського футболу. Повідомляє The Guardian.

Позов подано відповідно до закону штату Теннессі Закон Елвіса – Ensuring Likeness Voice and Image Security (ELVIS) Act (Закон про забезпечення безпеки голосу та зображення), що набув чинності торік і захищає голос людини від експлуатації без згоди, включно з створенням фальшивих пісень за допомогою ШІ, діпфейків та "голосових клонів".

Представники спадкоємців заявили, що раніше вони надавали ліцензії на використання пісень Кеша, однак цього разу Coca-Cola не звернулася до них по дозвіл.

Читайте також: Емінем подав до суду на компанію Swim Shady за порушення прав на торговельну марку.

picture
Джонні Кеш на "Шоу Еда Саллівана", 1959
Фото: edsullivan.com

"Викрадення голосу артиста – це крадіжка. Це крадіжка його цілісності, ідентичності та людяності", – сказав юрист спадкоємців Тім Ворнок. –  "Траст подає цей позов, щоб захистити голос Джонні Кеша – і щоб надіслати сигнал, який захищає голос усіх артистів, чия музика збагачує наше життя".

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

У рекламі співає Шон Баркер, професійний триб’ют-співак (виконавець або гурт, який спеціалізується на виконанні пісень іншого артиста) Джонні Кеша.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Спадкоємці вимагають: судову заборону на подальший показ ролика, компенсацію за законом Elvis Act, а також відшкодування збитків за нібито порушення правил захисту прав споживачів у Теннессі.

"Ця справа виникла через те, що Coca-Cola незаконно привласнила голос Джонні Кеша у загальнонаціональній рекламній кампанії, щоб збагатитися – не попросивши дозволу та не надавши жодної компенсації скромному чоловікові й артисту, який створив репутацію, з якої тепер отримує прибуток Coca-Cola", – йдеться в позові.

Coca-Cola поки не коментує ситуацію.

picture
Кеш у своїй домашній студії, 1994
Фото: Beth Gwinn/Redferns

Представник Шона Баркера повідомив виданню Billboard, що команда артиста була "в захваті, коли до нас звернулися з пропозицією, щоб Шон виконав вокал для цієї реклами".

Менеджер Джої Вотерман сказав: "Шон Баркер виступає зі своїм триб'ютом Кеша The Man in Black: A Tribute to Johnny Cash вже понад два десятиліття, гастролюючи світом і ділячись любов'ю до музики та історій Джонні Кеша з давніми та новими фанами".

Торік спадкоємці видали збірку Songwriter – добірку раніше покинутих пісень, які Кеш записав у 90-х, коли переживав важкі часи, перш ніж співпраця з Ріком Рубіном повернула йому легендарний статус у фінальні роки життя. Кеш помер у 2003 році.

Раніше гурт TVORCHI відповів народному артисту Злотнику, який звинуватив їх у порушенні авторських прав.

Цікаві новини для вас: