Ольга Комановська – українська театральна та кіноакторка, яка працює у Франківському драмтеатрі. Стримана та спокійна в житті, а на сцені - Гертруда, Сивілла, Зюзя, Палашка, Коко Шанель і… "Можна я буду курити?" - так розпочинається наша бесіда. "Будь ласка, вмикаю диктофон і поїхали...". В інтерв"ю "Апострофу Lime" Ольга розповіла про рідний театр, роль, яка довела її до сліз, мистецькі експерименти та згадала про роботу в рекламі.

picture Ольга КомановськаФото: особистий архів Ольги Комановської

Читайте також: "Втратив горде право називати себе піхотинцем": Положинський у День піхоти згадав своє перебування на фронті.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

- Ольго, нещодавно Ви отримали звання народної артистки України. Як Ви ставитеся до звань, нагород та відзнак? Чи не вбачаєте в цьому совковий атавізм?

- Так, система нагород в Україні тягнеться ще із совка, думаю, що ці всі застарілі традиції треба міняти або викорінювати. А акторство – справа мого життя і я, мабуть, вже нагороджена долею. Визнання – це скоріше бонус, який дуже важливий для моїх близьких та рідних. Для мене ж пріоритет – мій глядач і його визнання.

- У Драматичному театрі імені Івана Франка, який є одним з найкращих в Україні, Ви працюєте з 2002 року. За цей час як він помінявся?

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

- Наш театр своєрідний. Ростислав Держипільський модернізував його, привів справді талановиту команду. Коли до нас приїжджають режисери з-за кордону, то часто кажуть: "Ви дикі, з шаленою енергією". Ми, звісно, щось можемо запозичити у європейських театрів, якщо йдеться про форму, сценічні засоби, акторську мову та пластику, але ось саме енергія неповторна.

- Франківський театр співпрацює з різними режисерами. Почерк якого митця є близьким для Вас?

- З Ростиславом Любомировичем працювати дуже комфортно, він мені довіряє у всіх проявах і знає, як мене влучно вкрапити у своїх виставах. З польською режисеркою Маєю Кричевською я не знайома особисто, але її вистава "Дзяди" - це дуже сильна робота. Сподобалась мені Оксана Дмітрієва, ми з нею багато говорили про все, не лише про театр. Запам"яталась робота зі словенським режисером Томі Янежичем над виставою "1975". Він сказав мені: "Олю, просто розкажи мені історію, не давай зайвих емоцій, а глядач нехай сміється або плаче…". Я ще так не працювала, бо звикла, що з мене вискакують всі тридцять два персонажі. А тут потрібно було просто розказати історію. Мені також дуже подобається Іван Уривський, бо в нього не вистави, а цілі полотна. Я працювала з Максимом Голенком, який давав можливість розвиватися як ексцентричній і драматичній акторці. Я відкрита до експериментів та готова і надалі розминати свою акторську психофізику та не зупинятися.

picture З режисером Томі ЯнежичемФото: особистий архів Ольги Комановської

Читайте також: Після скандалу навколо пенсії акторці Ользі Сумській довелося вибачатися.

- А яка роль важко піддавалася та, можливо, навіть виснажила Вас психологічно?

- Свої ролі при першому прочитанні я або беру нахрапом, або більше їх вивчаю. Чим мені страшніше, тим цікавіше, бо доводиться покопатися. А найскладніше зіграти свою історію. Про це вистава "Модільяні", де я граю Жан - дружину художника, а Олексій Гнатковський - Модільяні. Дія розгортається у психіатричній лікарні. Справа в тому, що мій батько помер у психлікарні, коли йому було 38, я тоді була ще геть малою дівчинкою. І мені було дуже важливо, щоб у цій історії був щирий партнер. В один момент на репетиції я просльозилася, але краще позбутись переживань заздалегідь, аби це надалі не заважало працювати. Я навіть думала відмовитися від ролі. Але Олексій, коли побачив, що не стримую сліз, також пройнявся і я побачила його очі, наповнені емоціями. Це був сильний момент і я дуже вдячна своєму талановитому партнеру. Насправді я досі лікуюся, коли граю цю виставу.

- Вам близькі і драма, і комедія. У виставі "Занадто одружений таксист" Вашим партнером також є Олексій Гнатковський. У Вас завжди гармонія на сцені чи часом бували непередбачувані ситуації?

- Олексій може просто розсміятися посеред вистави і тебе підбити, підколоти. Збоку це може видаватися непрофесійно, але глядачі також підхоплюють цю хвилю. "Таксиста" ми перетворили на справжню гру, привідкриваємо четверту стіну між глядачем і собою, апелюємо до глядача. У драмі і трагедії такими експериментами займатися не варто, якщо це не є режисерським задумом.

- Ольго, думаю, у Вас був шанс стати столичною акторкою. Чому Ви не проміняли Івано-Франківськ на Київ?

- У мене була така можливість. Колись з нами працював режисер Юрій Одинокий, у якого я вперше відкрилася як буфанадна акторка у виставі "Театр". І Юра тоді одразу: "Все-все, їдемо в Київ, тобі нема що тут робити". А я тоді народила і якраз почала плідно працювати з Ростиславом Любомировичем. Амбіцій вирватися до столиці не мала, тому відмовилася. Не жалкую, у рідному театрі я не маю застою.

picture Кадр з вистави "Енеїда"Фото: особистий архів Ольги Комановської

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Читайте також: "В цих костюмах немає щирості": режисер розкритикував образи Ziferblat для "Євробачення-2025".

- Чимало акторів франківського театру спробували свої сили в кіно. Ваша перша серйозна спроба – роль Анни Попович у стрічці "Жива" Тараса Химича. Ви були і на кастингу "Конотопської відьми" Андрія Колесника, але не склалося. Чому? Ви розчарувалися?

- Була на різних кастингах. Коли мене запрошували грати у серіалах, я відмовлялася, просто не йшла на проби. Мені більше подобаються художні стрічки. Зазвичай пропонують зіграти стерво, бо підходжу за типажем. Але. Я не хочу неякісної гри. Знаючи, який таймінг дається на зйомку в серіалах актору, який має лише вивчити текст і бути готовим та одразу видавати результат, розумію, що це не для мене. Можливо, це треба сприймати як тренування. А на кастингу "Конотопської відьми" не пройшла і добре. Сценарій фільму примітивний, шаблонні ситуативні моменти.

- Я думаю, Ви боїтесь в кіно сталості та моменту, коли нічого не можна виправити. Так?

- Звичайно, в кіно у кадрі лише так, а не інакше. Все точно, як годинник, тому важливі професійні сценарії. Я б залюбки зіграла якусь ексцентричну роль у майбутньому. Кіно має бути живе. Але, на жаль, не завжди доводиться говорити про професіоналізм.

- Тому часто у кадрі ми бачимо – а на манєже, всьо тє же?

- В Києві частіше ходять на кастинги. Зараз більше беруть тих, хто розкручений в ТікТок, Інстаграм та має армію фоловерів.

- Олю, чимало публічних людей стали затятими блогерами. Ви себе вважаєте лідеркою думок?

- Так чи інакше ми виходимо на сцену, ведемо соцмережі, спілкуємося з глядачами. І наші прихильники саме так нас і сприймають. Ті, хто виходять в ефір, на сцену, мимоволі вже є лідерами думок для своїх глядачів. Я через персонажів можу транслювати свої думки, переформатовувати їх на сучасність, переосмислювати класиків тощо. Наприклад, в ролі Сивілли в "Енеїді" я захотіла, аби вона говорила голосами різних політиків. Раніше я обіграла Тимошенко, Ляшка, а зараз з"явився у моєму доробку голос "бацьки" і Путіна.

Читайте також: "Я відчуваю, ніби зірвав джекпот": історія пізнього кохання Джорджа Клуні.

picture З Ірмою Вітовською у виставі "Кайдашеве сім'я"Фото: особистий архів Ольги Комановської

- У канву вистав Ви вплітаєте не лише політиків, а й чимало збірних образів…

- І цікаво, що люди вгадують цих персонажів. Наприклад, у виставі "Кайдашеве сім"я", де граю Палашку, через свою героїню я висміюю псевдовіруючих та сектантів. Мені один глядач написав: "Це Ви пастора Мунтяна пародіювали?". Так і є. Я завжди шукаю якісь паралелі, аби висміяти ситуацію з глядачем або просто "викинути" через сміх актуальну проблему, або те, що болить.

- Як вважаєте, театру зараз доводиться конкурувати з телевізійними шоу, інтернетом, Netflix?

- Це з одного боку конкуренція, а з іншого - зовсім різні речі. До слова, розважальні, кумедні шоу я також дуже люблю. Але живу енергію ніщо не може замінити, як і ту магію, яка відбувається між глядачем та актором. У цьому аспекті у нас не може бути конкурентів з інших галузей. Під час повномасштабного вторгнення переконалася, що людям потрібен саме театр і живе спілкування.

- Ваш чоловік Родіон Волков створив фільм "Ти все зрозумієш колись" про Херсон. Що це за історія?

- Це ігровий короткометражний фільм, поетична драма. Передпрем"єрний показ вже був, його організували наші шанувальники – "театральні волоцюги". Про Херсон під час війни неможливо було мовчати. Фільм розповідає про сімейні цінності, які нас об"єднують. У херсонському театрі працювали мої однокурсники. Моя товаришка Женя Кірсанова була постійно зі мною на зв"язку і розповідала, що відбувається у місті. Вона дуже важко виїжджала з чоловіком у Кривий Ріг. Це не могло не зачепити. І ми зняли стрічку, де в центрі - збірний образ про військових та їхні сім"ї.

Читайте також: "Судові борги Віталієм Козловським сплачено": продюсер Кондратюк зробив резонансну заяву.

- А чому Родіон не служить?

- Він має бронь, бо опікується хворою мамою. Насправді зараз Родіон робить дуже важливі справи, висвітлює події про війну через кіно. Але він завжди готовий взяти до рук зброю.

picture Ольга Комановська з чоловіком Родіоном ВолковимФото: особистий архів Ольги Комановської

- А чи засуджуєте Ви артистів, які втекли?

- Я не маю права це робити, можливо, хто має чоловіків, які воюють, мають на це право. Хр*н з ними, з Потапом, Дорном та іншими, так і напишіть (сміється).

- До речі, Потап відкриває ресторан в іспанському місті Марбелья. Як Вам така ідея? Як вважаєте, Потап зможе повернути прихильність розчарованої публіки?

- Мою прихильність – однозначно ні. Потап завжди продукував все російське та різну х*рню, і досі це робить. Хай живуть щасливо за межами України. Просто потрібно розуміти, що якщо ти приїдеш зі своїм лайном сюди, то навряд чи тебе тут почують.

- Фідбеки не завжди несуть приємні емоції акторам. Як Ви реагуєте на тролінг?

- Пам"ятаю, як я вперше прийшла в театр, я так хотіла всім сподобатись, а зараз абсолютно цього не хочеться. Була історія, коли я грала наркоманку, а один розумник сказав: "Я її знаю. Вона справді є наркоманкою". Ну що тут скажеш… А загалом я за конструктивну та адекватну критику. Насправді я настільки просочилася різними ролями, що в житті просто відпочиваю. І мені все одно – "муляю" комусь чи ні.

Читайте також: Дружина короля Чарльза з'явилася з коштовною брошкою, яка належала Єлизаветі II.

- З якими думками Ви б хотіли, аби глядачі залишали зали після Ваших вистав?

- Головне, аби вони не були байдужими. Коли ти йдеш беземоційно з театру, це провал. Нехай вони будуть чи злі, чи роздратовані, чи натхненні, закохані, поліковані, чи навпаки голодні, із думками, аби повернутися назад.

- Олю, Ви маєте досвід роботи і в рекламі. А зараз що б із радістю прорекламували?

- Рекламувала якось шуби, як би це дивно не звучало. Але у мене була умова - не з натурального хутра. До мене також нещодавно зверталися з "Копійочки" щодо реклами. Відмовилася. Але я б точно прорекламувала якийсь вишуканий спиртний напій (сміється).

- Ви помітили, зараз просто пошесть на Plinko, яке рекламують публічні люди?..

- Це негативна тенденція, шкідництво. Ті, хто рекламують казино, ведуться на легкі гроші. Світ реклами хиткий і лицемірний, мені ж близькі мистецькі речі.

- Олю, дякую за щирість!

Цікаві новини для вас: