Індія та Китай вкладають значні ресурси у розвиток транспортної й військової інфраструктури в важкодоступних гірських районах спільного кордону в Гімалаях.
Про це повідомляє The Wall Street Journal.
Як зазначає видання, прикордонні зіткнення 2020 року виявили серйозні логістичні слабкі місця Індії. Поки Китай протягом десятиліть системно розбудовував мережу доріг і залізниць поблизу своїх прикордонних територій, Нью-Делі майже не інвестував у інфраструктуру для захисту власних рубежів у горах.
Під час протистояння у 2020 році китайські сили змогли перекинути підкріплення впродовж кількох годин, тоді як індійській армії на це знадобився майже тиждень. Через незадовільний стан гірських шляхів деякі високогірні райони Індії в зимовий період залишалися відрізаними від решти країни на тривалий час.
Після цих подій Індія переглянула свою політику. Одним із ключових проєктів став тунель Зоджіла, який будують на півночі країни на висоті близько 3,5 км. Проєкт вартістю понад 750 млн доларів стартував через кілька місяців після зіткнень 2020 року. За планом, 15-кілометровий тунель мають завершити приблизно за два роки. Він забезпечить стабільніше сполучення з гірським регіоном Ладакх, який до пів року може бути ізольований через сильні снігопади, пояснив колишній командувач Північного командування Індії генерал-лейтенант Діпендра Сінгх Худа.
Однією з ключових спірних точок на кордоні залишається озеро Пангонг Цо, де впродовж багатьох років фіксувалися інциденти між військовими двох країн. Після 2020 року як Китай, так і Індія активізували будівництво доріг та інших об’єктів інфраструктури в цьому районі. Минулого року Китай завершив спорудження мосту, що з’єднав північний і південний береги озера, значно скоротивши час пересування військ. Індія у відповідь розширила мережу форпостів і модернізувала дорожню інфраструктуру вздовж узбережжя та поблизу військових баз.
Крім того, Індія збудувала понад 30 вертолітних майданчиків, а також оновила і створила кілька злітно-посадкових смуг уздовж кордону з Китаєм.
WSJ зазначає, що протягом десятиліть Індія утримувалася від масштабного будівництва в прикордонних районах, розраховуючи на природну неприступність Гімалаїв. Однак за останні два десятиліття підхід змінився — на тлі стрімкого інфраструктурного прориву Китаю, який проклав десятки тисяч кілометрів доріг і залізниць у напрямку індійського кордону.
Аналітики вказують, що зростання військової присутності та інфраструктурні проєкти з обох боків підвищують напруженість у регіоні. За їхніми оцінками, зіткнення 2020 року було частково спричинене спробами Пекіна зупинити будівництво нової індійської дороги поблизу спірних ділянок кордону.
Раніше ми писали, що попри те, що на сході України тривають активні бойові дії, підконтрольна Кремлю влада на окупованих територіях Донецької області намагається залучати туристів.