Ірина Куць - автор цифрового контенту для бізнесу. Як круто говорити про те, що ти не знаєш краще за засновника.
Сьогодні ринок праці переповнений вакансіями та пропозиціями роботи, які звучать приблизно як "Digital content writer" або "Business writer". І в даному випадку мова не йде про пошук журналістів, які створюють тексти у формі коротких новин чи інтерв"ю. Йдеться про авторів, які вміють писати зрозумілою мовою про складні та цікаві бізнес-процеси, чиї тексти будуть цікаві водночас редакторам медіа та широкій цільовій аудиторії, – розповідає письменниця, творець цифрового контенту Ірина Куць.
За словами експерта, прес-служби компаній, які працюють у застарілих форматах прес-релізів, все рідше зацікавлюють потенційну цільову аудиторію інформацією про компанію, її продукти чи послуги, інновації чи досягнення.
"Ми живемо в епоху широкої доступності інформації та обмеженого часу для її споживання кожним із нас. Відповідно, вся інформація у великому текстовому форматі з хоча б натяком на пряму рекламу апріорі не цікава аудиторії. Можна очікувати, що споживач прочитає заголовок, але не більше того, що бізнес завжди прагнув розповісти про себе.
Кожен бренд спочатку намагається стати популярним, а потім з усією творчою силою працює над підвищенням лояльності споживачів. Це означає, по суті, прихильність споживача до бренду, яка базується не тільки на якості його товару чи послуги, а й на тому, що споживач поділяє цінності цього бренду, захоплюється його розвитком, трансформаціями, стійкістю до виклики тощо. Цю інформацію про бренд потрібно передавати та транслювати систематично та професійно. Тому на вимогу часу виникла професія бізнес-письменників", – пояснює Ірина Куць.
Щоб написати про бізнес просто, цікаво та захоплююче, потрібно дуже добре його знати. Як пояснює Ірина Куць, навіть власники та топ-менеджмент часто не бачать своїх переваг, які б виділяли їх у сфері рекламних матеріалів. Проте професійний автор такого контенту має це побачити і відчути.
"Коли людина працює в системі, багато процесів здаються знайомими, розпливчастими і повсякденними. Але коли ці процеси мені описують, наприклад, саме ці повсякденні можуть в кінцевому підсумку стати основною "прикриттям" наступного Адже сторонній погляд і трохи зворушливого слова можуть зробити компанію та її історію цікавою для дуже великої цільової аудиторії", – каже Ірина Куць.
За словами експерта, є кілька основних правил написання бізнес-історій. Ірина Куць додає, що це її власні правила, які можуть стати в нагоді іншим.
"Перше правило – ніколи не брехати про компанію. Ніколи. Не приписувати те, чого ніколи не було, і не вигадувати те, чого ніколи не станеться.
Друге правило – говорити про бізнес через людей, які за ним стоять. Через справжніх живих людей, які вкладають свою енергію, мрії та натхнення в розвиток бізнесу.
І третє правило – не наслідувати інших. Навіть якщо мова йде про чиїсь успішні кейси спілкування. Слід покладатися виключно на власні індивідуальні особливості. Адже те, що комусь вдалося, для інших може мати абсолютно протилежний ефект", – резюмувала Ірина Куць.