За словами члена Наглядової ради "Укрзалізниці" Сергія Лещенка, отримання "Укрзалізницею" 16 млрд грн для покриття дефіциту пасажироперевезень наступного року та запровадження програми безкоштовного проїзду на 3000 км – це різні історії. Про це він розповів в ефірі телеканалу "Апостроф".

"Це дві паралельних історії. Вони не перетинаються фінансово. Дефіцит пасажирських перевезень треба покрити. Це буде наступного року 16 млрд грн. З іншого боку, є ресурс квитків, яким ми можемо поділитися з громадянами безкоштовно. Тому що в нас є ці місяці, коли немає потреби в такій кількості, як є, наприклад, влітку", – розповів він.

Водночас пасажирські тарифи можуть бути підвищені на перший клас і на СВ, але вони не входять в програму УЗ-3000.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

За словами Лещенка, корупційної складової тут немає, оскільки заробити на програмі не можна.

"На чому тут заробляння? Тут же ж все прозоро. Тут грошей якби немає. Тут є опції, просто люди вибирають їхати чи не їхати. А вкрасти, навіть якщо в когось в голові така думка є, немає на чому", – пояснює посадовець.

Він зазначив, що в українській залізниці з корупцією бореться НАБУ, тому що внутрішню безпеку "Укрзалізниці" очолює детектив НАБУ, його заступники – також детективи НАБУ. Вони не погодять певних речей, якщо там є корупційна складова.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Щодо збитковості пасажироперевезень, Лещенко зазначив, що в коментарях часто питають, чому залізничники не відчіплюють непродані вагони. По-перше, в потягах "Інтерсіті" відчепити вагони неможливо, оскільки вони суцільні.

"Так само, наприклад, є деякі нюанси, зрозумілі лише залізничникам, що от у вас сформований потяг і вам треба їхати сьогодні з Києва до Львова. І у вас залишається в кожному вагоні трохи вільних місць. Але на зворотньому вони всі продані і ви не можете відчепити цей вагон, тому що на зворотньому зі Львова до Києва буде їхати той самий потяг, там буде все продано", – зазначає Лещенко.

Він також наголосив, що відчепити вагон від потягу може бути ресурсозатратніше, ніж, якщо він поїде в вже сформованому складі.

"Тому що локомотив дизельний стоїть на Дарниці, його треба пригнати на Київ-Пасажирський, відігнати цей вагон, кудись його поставити, потім цей локомотив назад на Дарницю. Стільки солярки вигорить, що простіше, щоб він під електрострумом їхав до Львова", – каже посадовець.

Читайте повне інтерв'ю Сергія Лещенка телеканалу "Апостроф", де він розповів про нову програму "УЗ-3000", бюджетний дефіцит залізниці, та чи призведе нова програма до збільшення збитковості.

Виступаючи у Верховній Раді 5 листопада Сергій Лещенко заявив, що "Укрзалізниця" планує збільшити вантажні тарифи на 41,5% протягом наступного року через значні фінансові втрати та неможливість субсидіювати пасажирські перевезення за рахунок вантажного сегмента.