Компанії-конкуренти знайшли новий спосіб маніпулювання громадською думкою у війні на ринку. Якщо раніше в тренді була так звана "джинса", яку розповсюджували в ЗМІ, то зараз, за спостереженням дослідників, попитом користуються саме пости і відеозвернення блогерів в соцмережах.
Про це повідомляється на сайті "Коментарі".
"Як блогери поширюють потрібну інформацію? Схема проста: відомий блогер або навіть псевдоблогер отримує від замовника гроші, потрібні акценти і публікує на своїй сторінці "власні" роздуми щодо певних подій. З негативним підтекстом і закликом прокоментувати пост. Потім його поширюють так звані боти і нагнітають в соцмережах істерію", - пояснюють автори.
"Це люди, які здатні видавати ту інформацію, яка перш за все, охопить цільову аудиторію. По-друге, вони дають її переконливо, тому що блогер сьогодні - це професія. Блогеру платять гроші за те, що він рекламує якийсь товар або обливає брудом когось із конкурентів", - розповідає кандидат психологічних наук Олена Рихальська.
За підрахунками фахівців, блогерів все частіше стали використовувати саме як зброю під час конкурентних воєн. Зокрема, нещодавно в мережі Facebook з'явився пост дівчини, яка нібито дізналася від знайомої, що в одній з лікарень пацієнтам виписують виключно ліки компанії "Фармак". За це лікарі нібито отримують премії. За даними авторів статті, представники фармацевтичної компанії відреагували відразу - готові провести розслідування. Проте, цей пост набрав сотні лайків і ще більше коментарів.
"Друга ступінь впливу блогерів - це люди, які підключаються до обговорення. Це дуже важливий етап, уже практично ні для кого не секрет, що половина людей, а може навіть і більше - боти", - зазначає Рихальська.
У розслідуванні вказується, що довго шукати доказів не довелося. Серед коментаторів під постом вони знайшли знайому. Точніше це було лише її фото, яке так би мовити "позичив" собі бот. Мета подібних провокацій - завдати шкоди виробнику і сформувати навколо нього негативну ауру навколо конкурента.
"Наслідки таких інформаційних атак здатні зруйнувати репутацію як самих компаній, так і окремих осіб. Особливо, якщо вони добре відомі або займають високу посаду. Тому за бруд, яка поширюється в соцмережах також має бути визначено покарання", - впевнені автори.