Українські заводи-виробники залізничної техніки замість будівництва вагонів почали робити їх ремонти.
Це обумовлено практично відсутнім попитом на нову техніку на внутрішньому ринку, пише Uaprom.
Так, "Дизельний завод" (входить в Аурум Груп) ще в 2019 отримав право на здійснення деповського, капітального ремонту (в тому числі з продовженням) піввагонів, критих хоперів для зерна і цементу, платформ, відчіпного ремонту в обсязі ТОв-1 і ТОв-2. Для цих цілей налагодили і виробництво комплектуючих. Наразі в структурі Аурум Груп функціонує два вагоноремонтних депо - на базі "дизельного заводу" в Кривому Розі і на базі "Агрегатбуд" в Рубіжному. Обсяги виконаних ремонтів в Аурум Груп не назвали. Деповський і капітальний ремонт піввагонів і зерновозів з 2019 почали виконувати на ДВМ. У перший рік, за даними підприємства, на потужностях заводу відремонтували 14 вагонів, а в 2020 наростили обсяги до 178 вагонів. З початку поточного року на ДВМ виконали ремонт ще 69 вагонів. Крім того, підприємство освоює виробництво нових видів продукції для експортних ринків, в першу чергу європейського.
"В минулому році на заводі "Дніпровагонмаш" розроблено програму з виробництва високоточних металоконструкцій для ринку ЄС. Інвестиції в устаткування склали 3 млн євро. Також був запущений в серійне виробництво новий вагон-зерновоз з навантаженням 23,5 тонни на вісь, який не має аналогів за вантажопідйомністю в своєму сегменті", - говорить Андрій Рудченко, помічник голови Наглядової ради ДВМ.
При цьому на "дизельному заводі" не виробляють вагони з 2020 через відсутність замовлень. На ДВМ з початку року випустили 78 вагонів (падіння на 60%).
У 2020 виробництво вантажних вагонів в Україні впало на 70%. Вагонобудівні заводи випустили 3241 виріб, тоді як в 2019 - 10 571. Негативна тенденція продовжилася і в 2021. Згідно з даними Держслужби статистики, в січні-лютому випуск вантажних вагонів впав на 75% і склав 184 одиниці.
Низький попит на нові вагони, на думку експертів, пов'язаний з тим, що в Україні дозволено експлуатацію рухомого складу з вичерпаним нормативним терміном служби. Це техніка старше 22-30 років.
Щоб вирішити проблему Міністерство інфраструктури в 2020 розробило проект наказу "Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті", який передбачає обмеження віку вантажних вагонів. На сьогодні четвертий варіант проекту наказу МІУ узгоджений Державної регуляторної службою України і знаходиться на реєстрації в Міністерстві юстиції.