У деяких дипломах про вищу освіту за 80-ті та ще більш ранні роки немає відомостей про форму навчання. Але є ряд кроків, які потрібно виконати у такому випадку для підтвердження Пенсійному фонду своєї форми навчання у виші.
Про це повідомляє "Пенсійний кур'єр" у Facebook.
Є ситуації, коли у людини немає можливості надати відповідну довідку, отримавши її у виші, про навчання на стаціонарі. Це, зокрема, стосується переселенців, які не можуть отримати на окупованих територіях відповідні довідки.
Якщо виш переєструвався на підконтрольну Україні територію, тоді можна у позасудовому порядку звернутися в навчальний заклад із письмовою заявою про видачу архівної довідки з відомостями про навчання, зокрема про форму навчання людини, яка хоче отримувати пенсію.
Якщо виш не перемістили, тоді потрібно подати заяву безпосередньо у Міністерство освіти і науки України за адресою: 01135, м. Київ, просп. Перемоги, 10 або на електронну пошту: [email protected]. До заяви додається копія паспорта, диплома, свідоцтва про шлюб у разі зміни прізвища, а також інші відомості, які потенційний пенсіонер вважає за потрібне надати.
Відповідне міністерство, як центральний орган виконавчої влади, у межах своїх повноважень повинно визначити заклад, який видасть відомству архівну довідку про навчання або виписку із журналу видачі документів про вищу освіту. Якщо такі дані недоступні, тоді потрібно подати заяву до суду про встановлення факту навчання. Заяву подають за місцем проживання заявника.
У виданні зазначили, що наразі "існує позитивна практика" винесення рішень суду за відповідними заявами.
Нагадаємо, деякі пенсіонери не отримають усіх законних виплат, із чим це пов'язано.