В Україні посилили вимоги до повноважень колекторів під час врегулювання простроченої заборгованості.

Про це повідомляє пресслужба Національного банку.

Зазначається, що зробили це для підсилення та однозначного трактування норм законів разом з учасниками ринку.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Додаткові вимоги до етичної поведінки колекторів та прав боржників:

  • заборона на отримання згоди споживача на оброблення даних його телефонного довідника і журналу дзвінків для подальшого врегулювання простроченого боргу;
  • громадяни-споживачі мають право фіксувати неправомірну взаємодію та передати до Нацбанку для перевірки дотримання вимог щодо етичної поведінки;
  • уточнені норми, що стосуються особистих зустрічей із громадянами-споживачами: повинні відбуватися добровільно після окремої згоди на проведення кожної зустрічі;
  • заборона відвідування колекторами боржника за місцем роботи.

Заборонені також некоректні практики, які були виявлені Нацбанком під час розгляду звернень громадян.

Врегульовано питання передачі інформації третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями, спадкоємцями. Надання персональних даних третіх осіб, зокрема близьких осіб, не означає безпосередню згоду на взаємодію. Такі особи повинні надати дозвіл самостійно.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Такі вимоги затверджені постановою Правління НБУ від 4 серпня 2022 року №170 “Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки)” 5 серпня цього року набули законної сили.

Нагадаємо, що Верховна Рада дозволила військовослужбовцям під час війни не платити за боргами.