Білорусь перекриває поставки бензину А-95 в Україні - українській стороні потрібно терміново шукати заміну цьому ресурсу.
Про це пише "Апостроф".
"Брак 50% поставок не може пройти для ринку безслідно", - заявив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
У зв'язку з цим, він не виключив, що на ринку може утворитися дефіцит бензину.
"Стратегічні партнери" України не вперше раптово перекривають поставки нафтопродуктів в нашу країну. Так, у квітні російська держкомпанія "Роснефть" припинила поставки дизпалива в нашу країну. А це, нагадаємо, близько чверті всього ринку дизпалива України.
Проте держава змогла врятувати ситуацію, і дефіциту дизеля не виникло. А вже в кінці травня поставки відновилися - російського монополіста замінила азербайджанська компанія SOCAR, яка і без цього була досить добре представлена на українському ринку нафтопродуктів.
Однак чи можна оперативно вирішити ситуацію в нинішньому випадку? Йдеться про необхідність знайти приблизно 50 тисяч тонн бензину А-95 в місяць.
"Ніякої трагедії для ринку я не бачу, він достатньо диверсифікований", - сказав Леонід Косянчук.
Він попередив, що в певний період можливе утворення ситуативного дефіциту і, як наслідок, стрибок цін.
За словами експерта, слід поспішити перебудувати канали поставок на море і підготувати інфраструктуру з прийому палива.
Косянчук відзначив, що залізниця - слабка ланка. Ймовірно, вона буде не в змозі оперативно вивезти такий обсяг.
"Без моря не обійтися, - погодився Сергій Куюн. - Я навіть не пам'ятаю, коли в останній раз ця марка приходила морем, - написав він у Facebook. - Думаю, вигребемо!"
Але розраховувати потрібно не тільки на імпорт, але і на внутрішнє виробництво. Тим більше, що українські виробники, зокрема, Кременчуцький НПЗ, вже заявили про готовність оперативно збільшити випуск бензину А-95.
Експерт Олександр Сіренко упевнений, що в результаті демаршу білорусів українські виробники повернуть собі лідируючі позиції на вітчизняному ринку.
За словами Леоніда Косянчука, Кременчук зараз завантажений менш ніж на третину: "Колись він переробляв 600-800 тисяч тонн на місяць, сьогодні переробляє менше ніж 200 (тисяч тонн)".
Сіренко спрогнозував незначне зростання оптових цін на бензин через те, що українські підприємства будуть змушені в авральному порядку нарощувати виробництво.
"Але на цінах на українських АЗС ситуація, швидше за все, не відіб'ється. Так що кінцевий споживач цих проблем навіть і не помітить", - резюмував експерт.
Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Бензин від Луки: чим загрожує Україні паливне ембарго Білорусі