RU  UA

Понеділок, 6 травня
  • НБУ:USD 39.20
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.20

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

6 травня

Всі новини

Більшість тунелів зводили на поверхні землі: як будували метро Оболонь у Києві, архівні фото

У Києві 21-шу станцію метрополітену "Проспект Корнійчука" (нині "Оболонь") було відкрито 19 грудня 1980 року разом зі станціями "Тараса Шевченка" та "Петрівка" (нині "Почайна").

Про це пише агентство екскурсій "Спрага".

Читайте також: Як відпочивали та купались кияни на Дніпрі в початку 20 сторіччя: цікаві фото

За початковими планами Куренівсько-Червоноармійська лінія мала піти після Подолу вздовж Кирилівської вулиці у бік площі Шевченка, але у зв'язку з будівництвом житлового масиву Оболонь, де наприкінці 70-х рр. мешкало вже близько 200 тис. осіб, розташування лінії було змінено на користь нового житлового масиву.

З тих же причин було змінено й черговість відкриття ділянок на лінії: якщо на початку 70-х передбачалося спочатку розвивати лінію на південь, то через кілька років основні сили були вже спрямовані на розвиток Оболонського напрямку. У результаті другою пусковою ділянкою лінії став відрізок траси протяжністю 4,4 км, який був відкритий 19 грудня 1980 р.

Вся ділянка була збудована мілким закладенням, через що на Подолі довелося знести цілу низку будівель над трасою метро. Основна частина ділянки була споруджена у відкритий спосіб. Єдина частина пускової ділянки, споруджена закритим способом, - перегінні тунелі між "Тарасом Шевченком" та "Почайною".

Досить оригінальним способом було вирішено будівництво тунелів між "Почайною" та "Оболоню" через одне з озер, що утворилися після намиву території під ж-м Оболонь (зараз це озера Йорданське та Кирилівське). Після відсипання нижньої частини греблі через озеро, майбутні тунелі були просто споруджені на поверхні землі, а вже потім було виконано остаточне відсипання греблі, яким пізніше проклали південну частину Оболонського проспекту. Для протидії просіданням тунелі на цій ділянці побудовані на підсиленій основі.

Щоб не перекривати рухи трамвая, станцію будували частинами з тимчасовим перенесенням трамвайних колій убік.

Раніше ми показували, як виглядала столична Оболонь у 1970-1980-х роках.

  • Вас може зацікавити:

Парадна брама давнього Києва: як виглядали Золоті ворота в 19 та 20 сторіччях

Київські "джунглі": як виглядала Троєщина в 1990-ті роки

Не впізнати: як виглядав Андріївський узвіз у Києві в 1860-х роках, фото