На пасажирів київського метрополітену чекає суттєве здорожчання проїзду. Якщо його керівництво не домовиться з місцевою владою про дотації, то вартість квитка може сягнути 21 гривні. Тоді в місяць тільки на метро доведеться витрачати приблизно 900 гривень.
Подробиці - у сюжеті Апостроф News о 14:00 на Апостроф TV.
Про таку ціну для пасажирів заговорили у "Київпастранс" і столичному метрополітені. Пояснюють підвищення тарифів тим, що пасажиропотік зменшився, а електроенергія зросла у ціні. Через це грошей на підприємствах критично не вистачає.
За підрахунками, які провели у метро, підприємству потрібно півтора мільярди гривень. Грошей нині не вистачає навіть на зарплати.
"Нам довелося піти на дуже непопулярний крок - це переведення нашого адміністративного персоналу на чотириденний робочий тиждень. Зрозуміло, якщо ми працюємо чотири дні, то і отримуємо зарплату за чотири дні", - наголосила речниця київського метрополітену Наталя Макогон.
Серед причин підвищення цін на проїзд - пандемія, велика кількість пільговиків і проїздні картки. Кияни здебільшого купують одразу кілька поїздок зі знижкою. Тому метрополітен потрібно або дофінансувати з бюджету, або підвищити тарифи майже втричі.
У місяці в середньому 30 днів. Із них робочих - 22. Множимо на 42 гривні, аби прорахувати витрати на проїзд в обидва боки. Отримуємо більше 900 гривень - і це лише за метро.
Разом із метрополітеном ціни на проїзд зростуть і у наземному транспорті. У "Київпастрансі" кажуть, що їхні доходи впали на 40%. Підприємство опинилося під загрозою відключення електропостачання, скорочення працівників і зарплати.
"Коли пасажиропотік повернеться, а є ймовірність, що він повернеться до кінця року, тоді, за такою логікою, потрібно буде зменшувати тариф", - зауважив експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов.
Востаннє тарифи на комунальний транспорт переглядали три роки тому. Але тоді не було пандемії, і люди мали стабільний заробіток. Зараз такі витрати багатьом не по кишені.
"Якщо буде 21, 25 грн, то це не посильно буде людям, якщо ще не один вид транспорту, то це буде дуже дорого", - додала жінка.
"Я наразі проживаю у Відні і вважаю, що наші ціни вже ближчі до віденьских. А зарплати залишаються на місці", - зазначила інша пасажирка метро.
На думку експертів, здорожчання у майже три рази можна було б уникнути. Для цього треба виділити гроші з бюджету, переглянути витрати підприємств або ж збільшити пасажиропотік. Натомість влада вдалася до старих методів.
"Виходять невдоволені перевізники і кажуть: "От нам треба тариф 25". Потім виходить влада на білому коні і каже: "Ні, не 25, а буде 12 або 15". І тоді люди це краще сприймають", - наголосив Беспалов.
Скільки точно коштуватиме проїзд для киян, говорити поки ніхто не береться, оскільки спочатку мають перевірити обгрунтованість ціни. У Київраді кажуть, що цей процес не швидкий, і остаточне рішення ухвалять після громадських обговорень.