RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Політика

Новини

22 листопада

Всі новини

П’ятий пакет санкцій ЄС містить можливості їх обходу - Мінінфраструктури

Через низку винятків, які допускаються в ухваленому Єврокомісією п’ятому санкційному пакеті, Росія та Білорусь зможуть обходити запроваджені транспортні обмеження.

Про це заявило Міністерство інфраструктури України.

Згідно з останнім пакетом санкцій, російський та білоруський вантажний транспорт зобов'язаний залишити територію Євросоюзу до 16 квітня. Це мало б нанести економіці країни-окупанта та її поплічника важкого удару. Втім, як повідомила пресслужба МІУ, ухвалений пакет містить також низку виключень.

До них належать:

1) природний газ та нафта, включно з продуктами нафтопереробки, а також титан, алюміній, мідь, нікель, паладій та залізна руда;

2) фармацевтична, медична, сільськогосподарська та харчова продукція, включно з пшеницею та добривами;

3) гуманітарні вантажі;

4) окремо передбачена можливість робити виключення для російських компаній у вивезенні та передачі культурних цінностей, наданих у тимчасове користування.

"Низка країн ЄС займають нейтральну позицію та утримуються від прямого звинувачення росії у війні проти України. Відповідно такі країни більш ймовірно скористаються цими винятками та знову дозволять агресору заробляти на європейських ринках, щоб продовжувати свої злочини на території України", - наголошують у МІУ.

У міністерстві вважають також, що навіть за умови виключення можливих фальсифікацій наведений перелік залишає Росії та Білорусі неабиякі можливості для подальшого фінансування збройної агресії проти України.

"Причиною п'ятого пакета санкцій Єврокомісії стало засудження воєнних злочинів росії, зокрема масових вбивств цивільних українців у Бучі та інших населених пунктах. Зважаючи на це, не зрозуміла доцільність таких напівзаходів, які залишають величезний простір для обходу санкцій", - зауважили в МІУ.

Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Олександр Кубраков звернувся до міністрів транспорту країн ЄС з проханням закрити також європейські порти для суден країни-агресора.