Законопроект про обов'язкове проходження технічного огляду власниками автотранспорту в Україні повинен бути прийнятий, оскільки є частиною вимог в імплементаційних документах з Європейським союзом.
Про це повідомив в інтерв'ю "РБК-Україна" міністр інфраструктури Владислав Криклій.
За його словами, прийняття цього законопроекту складе майже 20% від зобов'язань України щодо виконання Угоди про асоціацію з ЄС, які стосуються, зокрема, екологічних норм.
"Наприклад, в непромислових містах основним фактором забруднення є саме транспорт. Транспорт - це ще і питання безпеки перевезення пасажирів і вантажів", - пояснив міністр.
За словами міністра, такий механізм працює в Європі, де за результатами технічного огляду навіть видають відео, на якому інженер-лаборант перевіряє всі показники і називає зауваження. При цьому існує відповідальність власника або користувача машини, якщо будуть виявлені якісь несправності, а він їх не виправив і через це потрапив у дорожньо-транспортну пригоду.
"У деяких країнах за це навіть передбачено кримінальну відповідальність, тому що людина фактично ризикує не тільки власним життям і здоров'ям, але й інших", - підкреслив міністр.
Владислав Криклій зауважив, що негативну реакцію і спротив населення викликає спогад про Державтоінспекцію, коли там були суцільні черги і довідку про проходження техогляду доводилося купувати.
"Так не повинно бути. Ми повинні отримати контроль і доступ до інформації щодо технічного та екологічного стану транспортних засобів", - підкреслив він.
Існують пропозиції про те, щоб ввести в дію законопроект поступово, з перехідними положеннями, щоб не загострювати суспільні настрої.
"Наприклад, починати з переобладнаних автомобілів, які вперше ввозяться, вони все одно проходять сертифікацію. Особливої різниці немає - техогляд чи сертифікація, якщо мова йде про термін раз в два роки, то у них ще є запас часу. Тому була логіка і алгоритм, в якій редакції пропонується його прийняти ", - повідомив подробиці міністр.
Як повідомляв "Апостроф", В Україні планують повернути технічний огляд транспортних засобів, а також дозволити патрульним поліцейським проводити власну експертизу машин.