Документи є дуже важливим майном для громадянина будь-якої країни. Тим більше, що найчастіше вони є власністю держави, а не громадянина. Але іноді виникає потреба в тому, щоб їх переоформити. Так може статися, наприклад, в тих випадках, коли вони приходять в непридатність. При постійному носінні не завжди виходить підтримувати їх в належному стані. Це стосується всіх матеріальних видів документів, включаючи і пенсійне посвідчення.
Портал "Дія" розповів, як переоформити пенсійне посвідчення, якщо виникла відповідна потреба.
Куди звертатися
Видача пенсійних посвідчень здійснюється в зазначеному в заяві територіальному органі ПФУ. У разі, якщо посвідчення є електронним, воно повинно бути переоформлено в зазначеному відділенні банку.
Причиною для його переоформлення може бути його непридатність, втрата, призначення власнику іншого виду пенсії або ж зміна обставин здійснення опіки (якщо, наприклад, змінився законний представник одержувача пенсії). У таких випадках громадянину видається нове посвідчення за заявою одержувача.
Що потрібно
Як було зазначено вище, нові пенсійні посвідчення видають територіальні органи ПФУ або, в разі електронної форми, уповноважені банки (в такому випадку платіжна картка одночасно служить і пенсійним посвідченням).
Для замовлення цієї послуги необхідно подати наступні документи:
1. Заява
2. Документ, що засвідчує особу, або документ, що підтверджує повноваження особи як представника
3. Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серії та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті)
4. Фото
5. Зразок підпису (для електронного пенсійного посвідчення).
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника.
Процес перевидачі
Процес відбувається відповідно до законодавства. При цьому одержувач повинен повернути відповідному органу своє попереднє пенсійне посвідчення, яке в підсумку буде знищено органом ПФУ або банком (в разі електронної форми).
Також посвідчення підлягає знищенню у випадках:
- виявлення помилки в записах;
- скасування рішення про призначення пенсії;
- якщо пенсія призначена на підставі документів, в яких присутня недостовірна інформація;
- в разі втрати придатності для подальшого використання документа;
- в разі смерті власника.
Тарифи (комісійні винагороди) за надання послуг банку, умови видачі та порядок обслуговування в банку електронних пенсійних посвідчень в частині платіжної картки встановлюються банком відповідно до законодавства в сфері банківської діяльності, правил банківського обслуговування та внутрішніх документів банку.
Термін дії електронного пенсійного посвідчення як платіжної картки визначається банком і не може перевищувати трьох років. Пенсійне посвідчення використовується як платіжна карта до закінчення терміну її дії, в тому числі після закінчення терміну призначення пенсії.
Раніше ми також повідомляли, що пенсії українцям можуть підняти ще 4 рази: хто потрапив до списку індексації на 2022 рік.