RU  UA  EN

Неділя, 23 червня
  • НБУ:USD 40.25
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  40.25
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

23 червня

Всі новини

Що робити, якщо після відключення світла зник мобільний зв'язок: інструкція

Через масовані ракетні обстріли об'єктів критичної інфраструктури в Україні запровадили екстрені відключення електроенергії – разом зі світлом може зникати й інтернет і навіть мобільний зв'язок.

Що робити у такому разі розповідають спеціалісти Держспецзв’язку, у Державній службі надзвичайних ситуацій і Міністерстві цифрової трансформації України.

Зазначається, що інколи проблеми можуть бути з конкретним оператором мобільного зв'язку, тому рекомендується мати кілька sim-карт різних операторів із поповненим рахунком. При цьому, якщо мережа конкретного оператора недоступна, оператори Vodafone, Київстар і lifecell дозволять перемикатися між мережами, щоб лишатися на зв’язку.

Читайте також: Аварійні відключення електроенергії: у яких областях 1 листопада не буде світла

Для під'єднання до мережі іншого оператора потрібно:

  • відключити автовибір мережі (на Android: налаштування – мобільна мережа (чи підключення) – оператор, на iOS: параметри – стільникові дані- вибір мережі;
  • знайти й вибрати доступну мережу;
  • якщо зареєструватися не вдалося, спробувати ще раз або вибрати іншу мережу;
  • перевірити можливість вихідного дзвінка, SMS.

Тарифікація зберігається відповідно до тарифного плану початкового оператора.

У той же час, під час відключення світла Держспецзв’язку рекомендує обмежити споживання мобільного інтернету до мінімуму:

  • за можливості, використовувати мережі Wi-Fi;
  • відмовитися від відео на користь текстових форматів;
  • замість дзвінків та відеодзвінків надавати перевагу текстовим повідомленням;
  • скоротити всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;
  • встановити обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;
  • вимкнути режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах (Налаштування месенджера → Дані та сховище або Медіафайли → Вимкніть опцію "Фонове завантаження" / у розділі "Через мобільну мережу" вимкніть "Автозавантаження медіа")
  • завантажити всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або записати на папірці.
  • заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати зв’язок, якщо зникне мережа: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie, Bridgefy.

Раніше ми писали, що на випадок вимкнення світла в Україні планують запустити публічний автономний інтернет.