Крім пасажирських сервісів, IT-фахівці "Укрзалізниці" працюють над відновленням вантажних сервісів. Одразу після кібератаки компанія тимчасово перейшла на паперовий документообіг, про що попередили клієнтів.
Також на тлі цього в УЗ нагадали механізм роботи для організації перевезень вантажів та надання послуг.
Тож алгоритм роботи такий:
1. Для відправлення вантажу, порожніх вагонів, контейнерів потрібно виконати такі дії.
Відправник має сформувати в паперовому вигляді перевізний документ і надати його до товарної контори на станції відправлення (за відсутності товарної контори документи приймає начальник станції або виконувач обовʼязків).
На станціях наявні порожні бланки залізничних накладних або в електронному вигляді зразки бланків, вони надаються відправникам для заповнення.
2. Планування перевезень відбувається так:
- внутрішнє сполучення – за предʼявленням;
- експорт через порти – за наявності листа-погодження порту;
- експорт через західні переходи – відправник надає письмове замовлення у відділ нормування Департаменту технологій перевезень та комерційної роботи в будь-який зручний спосіб. Після погодження перевезення з перевізниками ЄС працівник відділу нормування надає інформацію щодо погодження на адресу призначеного відповідального працівника регіональної філії;
- станція відправлення здійснює облік відвантажених вантажів.
3. Порядок замовлення вагонів філії "Центр транспортної логістики" АТ "Укрзалізниця". У разі необхідності завантаження вагонів ЦТЛ замовлення на подачу вагонів надавати на адресу: [email protected] (063-460-09-69).
4. Порядок взаємодії з філією "Ваговий оператор" АТ "Укрзалізниця".
З метою безперебійної експлуатації зважувальних приладів та своєчасного їхнього обслуговування заявки на проведення перевірки метрологічних характеристик зважувальних приладів та їх обслуговування до відновлення роботи автоматизованих систем направляти у WhatsApp (0992628118).
5. Щодо контролю за розрахунками за послуги, що надає АТ "Укрзалізниця".
З метою мінімізації ризиків виникнення дебіторської заборгованості платників під час збою в роботі інформаційних систем АТ "Укрзалізниця" просимо відправників забезпечити постійну наявність коштів на особистих рахунках (у розмірі, що забезпечить 3-денне середнє відвантаження підприємства).
6. Документи, які оформляються в паперовому вигляді.
Оформлення документів станційної, комерційної та вагонної звітності, зокрема пам’яток ф. ГУ-45, повідомлень про закінчення вантажних операцій з вагонами, відомостей плати ф. ГУ-46 (а, к), перевізних документів, накопичувальних карток ф. ФДУ-92, натурних листів ф.ДУ-1, станційних журналів та книг, обліково-звітних форм вагонного господарства (ВУ-23, ВУ-26, ВУ-36, ВУ-20, ВУ-19, ВУ-35 тощо), попереджень форми ДУ-61 і інших документів, здійснювати у паперовому вигляді.
У компанії обіцяють, що після відновлення вантажних сервісів оформлення документів буде в електронному вигляді.
Додамо, "Укрзалізниця", партнери та провідні експерти продовжують відновлення онлайн-сервісів після кібератаки. У безпечному середовищі розгорнуто резервну інфраструктуру - підготовлено компоненти для перезапуску з резервних копій критичних систем.