Тарифи за проїзд по платних автодорогах в Україні буде визначати не приватна компанія, яка їх побудувала на умовах концесії, а Кабінет міністрів з урахуванням рівня інфляції.
Про це йдеться в матеріалі DW.
Відзначається, що вже побудовані дороги платними не стануть.
Крім того, міністр інфраструктури Володимир Омелян запевнив, що концесійною може бути тільки нова дорога, яка проходить паралельно існуючій, щоб люди мали право вибирати: їхати по платній дорозі або безкоштовній.
Разом з тим, про остаточні тарифи на проїзд по платних дорогах говорити поки рано, оскільки це буде залежати від багатьох факторів: де розташована дорога, скільки коштів в неї вкладено, наскільки інтенсивний трафік і т. ін.
"Вартість може бути від 10-12 до 20 євроцентів за кілометр, що досить немало, враховуючи європейські показники дорогих країн, зокрема Франції або Італії, де вартість проїзду становить приблизно 15 євроцентів. Але все буде залежати від конкретної ділянки і домовленостей між урядом і концесіонером", - вважає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
Так, якщо взяти найперспективніший проект платної дороги - ділянку Львів-Краковець, то тариф може становити - 8,5 євро, що дорівнює приблизно 280 гривням.
"Не виключено, що тариф може бути і нижчим. Щоб ціна "не била по кишені", експерти припускають, що буде "мікс-тариф", коли водій буде платити визначений урядом тариф, а решта буде компенсуватися інвестору з державного дорожнього фонду", - сказано в матеріалі.
У той же час уточняється, що експерти не очікують буму будівництва нових платних доріг. Поки мова йде про пілотні проекти.
Читайте також матеріал "Апостроф.Економіка": В Україні з'являться платні дороги, приблизні терміни вже зрозумілі - заступник міністра.