RU  UA  EN

Вівторок, 5 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 44.40
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Новини

5 листопада

Всі новини

Період дезорієнтації: в Україні розповіли, чому пропаганда росЗМІ при анексії Криму була ефективною

Пропаганда російських засобів масової інформації (ЗМІ), яка супроводжувала анексію Криму, була ефективною, оскільки на той час в Україні був період повної дезорієнтації після подій на Майдані.

Про це в інтерв'ю "Апострофу" заявив координатор проекту "Інформаційний опір", нардеп Дмитро Тимчук.

"Почнемо з того, як Росія взагалі в 2014 році (в кінці лютого – на початку березня) інформаційно супроводжувала сам процес анексії Криму. Тоді робота велася більш ніж незграбно, проте з ряду причин ефект був дуже серйозний", - зазначив він.

Тимчук нагадав, що після початку захоплення Криму росЗМІ повідомили про те, що українські військові частини в Криму переходять на сторону "ополченців", до Криму їдуть вагони з "Правим сектором", який буде вирізати російськомовне населення, включаючи немовлят, жінок і людей похилого віку, а флагман ВМС України "Гетьман Сагайдачний", який у той час взагалі перебував у Середземному морі, підняв російський прапор і так далі.

"Тут необхідно просто врахувати, який період тоді був в Україні. Постмайданний період, період повної дезорієнтації. Старі керівники втекли до Росії. Нові тільки зайняли свої посади і не розуміють, на кого можна покластися, хто здатний виконувати завдання, хто, навпаки, є представником російських спецслужб, яких при Януковичі (екс-президенті РФ Вікторі Януковичу, - ред.) розвелося, особливо серед силових структур, досить багато", - уточнив він.

За словами експерта, на той час ще не працювали деякі українські інформаційні механізми. Так, в останні числа лютого і перший тиждень березня 2014 по старій традиції українські ЗМІ, причому зовсім не проросійські, а цілком проукраїнські, брали інформацію з російських інформагентств, яка з самого початку була дезінформацією, і транслювали пропаганду.

"Якраз на тлі цього народилася група "Інформаційний опір", координатором якої я є. Ми розуміли, що йде широкомасштабна інформаційна операція і їй необхідно якось протистояти, в той час як Україна не демонструвала здатності протистояти не тільки у військовому плані на півострові, але і в плані відбиття інформаційної атаки", - зазначив Тимчук.

Він додав, що з часом ситуація змінилася, в хід пішли більш витончені методи. Зокрема, можна спостерігати, як працюють інформаційні важелі, які є в Україні, як йде створення нестабільних ситуацій на території країни з подальшим виходом на європейський рівень.

"Яскравий приклад – у минулому році була постановочна акція протесту проти "геноциду" болгар в Одеській області. Привезли там якихось гагаузів, а насправді "тітушок" у чистому вигляді. Ця інформація була підхоплена російськими, українськими ЗМІ. Після мусування в українському інформаційному просторі на заключному етапі цієї інформаційної операції була проведена акція протесту вже в столиці Болгарії, перед посольством України в Софії. Знову були помічені "активісти", які раніше нерівно дихали до Росії", - сказав Тимчук.

Експерт додав, що тоді варто було звернути увагу на те, що плакати були на двох мовах.

"Українською жодного плаката не було. Були російською мовою, тобто посил до російської аудиторії, і на англійській мові - посил до Європи. Це з нового етапу російських інформаційних операцій яскравий приклад, який ми відстежили від самого початку і до заключної точки у вигляді мітингу в Софії", - підсумував Тимчук.

Більше читайте в матеріалі "Апострофа": Головний упор Путіна був не на Донецьк і Луганськ, а на два інших міста України - Дмитро Тимчук.