Китайські виробники акумуляторів продовжують утримувати домінування на світовому ринку та демонструють нові рекордні показники. За даними SNE Research, упродовж перших десяти місяців 2025 року у світі було змонтовано 933,5 ГВт·год акумуляторних потужностей для електромобілів — це суттєве зростання порівняно з попереднім роком.

Головний тренд року — посилення позицій китайських постачальників. Із десятки найбільших світових компаній шість походять із Китаю, а їхня сумарна частка на глобальному ринку становить 68,9% (приблизно 644,4 ГВт·год). Абсолютними лідерами залишаються CATL і BYD, які разом забезпечують понад половину всіх акумуляторних потужностей, встановлених у світі.

CATL знову очолила рейтинг із результатом 355,2 ГВт·год, контролюючи 38,1% світового ринку — це більш ніж удвічі більше, ніж у найближчого конкурента.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

BYD, що поєднує виробництво батарей і електромобілів, посідає друге місце: 157,9 ГВт·год та 16,9% ринку. Компанія продовжує демонструвати стрімке зростання — у третьому кварталі 2025 року продажі її електромобілів (BEV + PHEV) досягли 5,39 млн одиниць, що на 31% більше, ніж торік.

Серед інших сильних гравців із Китаю — Gotion High-tech, CALB, EVE Energy та SVOLT, які теж активно збільшують обсяги виробництва. Південнокорейські та японські компанії зберігають місце у верхній частині рейтингу, проте поступово втрачають частку.

LG Energy Solution утримує третю позицію із 86,5 ГВт·год, постачаючи батареї для Kia, Chevrolet та низки моделей Tesla, продажі яких останнім часом знизилися.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Panasonic, SK On і Samsung SDI забезпечують акумуляторами такі бренди, як Tesla, Hyundai, Ford, Volkswagen, BMW та Audi.

Глобальний ринок поступово зміщується в бік локалізації: виробники прагнуть розміщувати нові заводи ближче до автомобільних хабів у Європі та Північній Америці, паралельно укладаючи довгострокові контракти на постачання сировини. Ключовими факторами конкуренції стають енергощільність, тривалість циклу життя батарей та стабільність ланцюгів постачання.

Очікується, що після 2026 року боротьба на ринку лише загострюватиметься, але головний центр впливу в індустрії електромобілів, схоже, і надалі залишатиметься в Азії.

Раніше міністр закордонних справ Угорщини Петер Сійярто заявив, що Будапешт уже готує юридичні підстави для оскарження в Суді ЄС рішення про заборону імпорту російської нафти та газу — щойно його буде остаточно ухвалено.