Компанії з Латвії продовжують обслуговувати російський тіньовий флот, попри введені Євросоюзом санкції.

Про це повідомляє Delfi з посиланням на телепередачу Nekā personīga.

Зазначається, що танкер Zircone, зареєстрований під кіпрським прапором, базується в Латвії та займається заправкою суден. Більшість його клієнтів – це судна з російського тіньового флоту.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Минулого тижня Zircone прибув до Ризького порту, ймовірно, щоб купити і завантажити суднове паливо. Судно пришвартувалося біля нафтопродуктового терміналу компанії SIA Ovi, яка займається оптовою торгівлею нафтопродуктами.

Журналісти з’ясували, що судна Zircone та Rina діють обережно — припиняють обслуговування тих суден, які включені до списків санкцій ЄС або США. Однак притягти їх до відповідальності за порушення інших обмежень неможливо, оскільки для операцій з бункерування встановлено винятковий статус, а саме звільнення від низки санкційних вимог.

Обидва судна тривалий час працювали під брендом латвійської компанії Fast Bunkering, зареєстрованої на території Ризького порту.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну компанія змінила назву, адресу та власників, імовірно продовживши діяльність через інші зареєстровані у Латвії фірми — Welton Enterprises та Ship Service. До структури цих компаній входять підприємці, які раніше співпрацювали з естонською компанією NT Bunkering.

За оцінкою експертів, тіньовий флот дозволив Росії за два роки отримати близько 25 мільярдів доларів США додаткового прибутку, оминаючи встановлені цінові обмеження на нафту та санкції.

Раніше ГУР опублікувало досьє на 139 морських суден та 142 капітанів, причетних до незаконних перевезень російської й іранської підсанкційної нафти, а також викраденого українського зерна з тимчасово окупованих територій.