Американські експерти з питань безпеки та міжнародної політики, колишні дипломатичні представники та чиновники написали лист, в якому відкрито заявляють про загрозу національним інтересам США через глухий кут, в який зайшли американо-російські відносини.

Зовнішньополітичні діячі звернули увагу на поновлену гонку ядерних озброєнь, і реальну небезпеку військової конфронтації, яка може перерости в ядерну. Щоб цього не допустити, експерти закликають американську владу знайти найбільш вигідний і безпечний баланс у відносинах з РФ.

Лист опубліковано на інтернет-сторінці журналу Politico.

Американо-російські відносини зайшли в небезпечний глухий кут, що загрожує національним інтересам США. Небезпека військової конфронтації, яка може перерости в ядерну, знову реальна. Ми скочуємося до гострої гонки ядерних озброєнь, а наш зовнішньополітичний арсенал зводиться в основному до реакцій, санкцій, публічної ганьби та резолюціям Конгресу. Глобальна пандемія Covid-19 і пов'язаний з нею серйозний світовий економічний спад, замість того, щоб сприяти співпраці, тільки посилили нинішню спадну траєкторію.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Тим часом величезні виклики світу та нашому благополуччю, які вимагають співпраці між США і Росією, включаючи екзистенційні загрози ядерної війни і зміни клімату, залишаються поза увагою. Оскільки ставки настільки високі, як в ризиках, які вони тягнуть за собою, так і в пов'язаних з ними витратах, ми вважаємо, що ретельний, безпристрасний аналіз і зміна нашого поточного курсу є обов'язковою.

Ми повинні відкрити очі. Росія ускладнює наші дії, навіть заважає їм, особливо на своїй великій периферії в Європі і Азії. Вона захопила території в Україні та Грузії. Це ставить під сумнів нашу роль глобального лідера і світовий порядок, який ми допомогли побудувати. РФ втручається в нашу внутрішню політику, загострюючи суперечності і заплямувавши нашу демократичну репутацію. У кращому випадку наші відносини залишаться сумішшю конкуренції і співробітництва. Завдання політики полягає в тому, щоб знайти найбільш вигідний і безпечний баланс між ними. З цією метою ми пропонуємо шість загальних рецептів політики США.

  • Спочатку ми повинні знайти спосіб ефективно боротися з втручанням Росії у вибори в США і, що найбільш важливо, блокувати будь-які спроби підірвати процес голосування. Зміцнення нашої виборчої інфраструктури, санкції проти росіян, які використовують вкрадену інформацію в якості зброї, і протидія можливості Росії зламати наші системи - все це необхідні заходи. Так викривається російська дезінформація. Однак ми повинні також залучити Росію в переговори поза увагою громадськості, зосередивши увагу на здібностях кожного боку завдати великої шкоди критичної інфраструктури іншого боку.

  • Немає сенсу для двох країн, що володіють владою, знищити один одного і за 30 хвилин покласти край цивілізації, якою ми її знаємо, через відсутність повністю функціонуючих дипломатичних відносин. Після української кризи ключові контакти з урядом були перервані, консульства закрилися, а штат посольств різко скоротився. Занадто часто ми помилково вважаємо дипломатичні контакти нагородою за хорошу поведінку, але вони спрямовані на просування наших інтересів і передачу жорстких повідомлень. Вони потрібні нам як найважливіший елемент безпеки, щоб звести до мінімуму неправильні уявлення і прорахунки, які можуть привести до небажаної війні. Відновлення нормальних дипломатичних контактів повинно бути головним пріоритетом для Білого дому і підтримуватися Конгресом.

  • • Наша стратегічна позиція повинна бути такою, яка добре служила нам під час холодної війни: збалансована прихильність стримування і розрядки. Таким чином, підтримуючи нашу оборону, ми також повинні залучити Росію до серйозного та постійного стратегічного діалогу, спрямованого на усунення більш глибоких джерел недовіри і ворожості, і в той же час зосереджений на серйозних і невідкладних проблемах безпеки, з якими стикаються обидві країни:

    • Нагальна необхідність відновлення лідерства США і Росії в управлінні ядерним світом, який став більш небезпечним через дестабілізуючі технології, зміни ставлення до використання ядерної зброї, відмови від ядерних угод і нових напружених ядерних відносин. Це означає продовження терміну дії нового Договору про СНО і швидкий перехід до наступного етапу контролю над озброєннями для зміцнення ядерної стабільності, ретельно адаптованого до світу з безліччю ядерних гравців.
    • Необхідно зробити більш безпечним і стабільним військове протистояння, яке проходить через самі нестабільні регіони Європи, від Балтики до Чорного моря, енергійно працюючи над збереженням існуючих обмежень, таких як Договір з відкритого неба, який зараз перебуває під загрозою, і Віденський документ 2011 року, а також створення нових заходів довіри.
  • Успіх американо-китайської політики буде в чималому ступені залежати від того, чи допускає стан американо-російських відносин тристороння співпраця з найважливіших питань. Наша поточна політика посилює готовність Росії узгоджуватися з найменш конструктивними аспектами політики Китаю в США. Перемістити стрілку в зворотному напрямку буде нелегко, але це повинно бути нашою метою.

  • З важливих питань, в яких інтереси США і Росії знаходяться в реальному конфлікті, таких як Україна і Сирія, США повинні залишатися твердими щодо принципів, які поділяються з нашими союзниками і мають вирішальне значення для справедливого результату. Однак більше уваги слід приділяти кумулятивного ефекту, коли виміряні і поетапні кроки можуть вплинути на відносини в цілому, і, в свою чергу, на можливість поліпшення відносин для подальших кроків.

  • Хоча санкції повинні бути частиною нашої політики щодо Росії, вони повинні бути розумно спрямованими і використовуватися в поєднанні з іншими елементами національної могутності, особливо з дипломатією. Постійне накопичення санкцій, санкціонованих Конгресом в якості покарання за дії Росії в Криму і на сході України, отруєння в Солсбері, порушення договору про РСМД і втручання у вибори, знижує будь-які стимули, які Москва може мати для зміни курсу, оскільки вона вважає ці санкції постійними . Нам необхідно відновити гнучкість нашого режиму санкцій, зосередивши увагу на цільових санкції, які можна швидко послабити в обмін на кроки Росії, які просувають переговори до прийнятного розв'язання невирішених конфліктів, включаючи очевидні зусилля РФ щодо припинення втручання в наш виборчий процес.

  • В кінцевому підсумку реальність така, що Росія при Володимиру Путіну діє в межах стратегічних рамок, глибоко укорінених в націоналістичних традиціях, які знаходять відгук як у еліт, так і у громадськості. Можливий наступник, навіть демократично налаштований, швидше за все, буде діяти в тих же рамках.

    Помилково будувати політику США на припущенні, що ми можемо і повинні змінити цю структуру. Як і нерозумно думати, що у нас немає іншого вибору, окрім як дотримуватися нинішньої політики. Ми повинні вести себе з Росією такою, яка вона є, а не так, як нам хотілося б, повністю використовуючи свої сильні сторони, але відкритими для дипломатії. Настільки зосередившись, ми можемо як впоратися з викликом, який ставить РФ, так і прагнути вивести наші відносини на більш конструктивний шлях. Невиконання цієї вимоги обходиться занадто дорого.

    Продовження після реклами
    РЕКЛАМА