Гірничо-металургійна група Метінвест запровадила на своєму підприємстві ШІ-рішення для контролю якості виробництва. Штучний інтелект виявляє дефекти при виробництві слябів – металургійного напівфабрикату, з якого виготовляється листовий прокат на заводі "Запоріжсталь". Робоча назва рішення – ForgeCheck. Прогнозована економія на рік – $250 000.

Про це повідомили в пресслужбі компанії.

Метінвест тестує штучний інтелект з 2021 року, каже керівник R&D-центру Metinvest Digital Максим Баланюк: на маріупольському заводі технологія працювала для визначення якості металобрухту, аналізу якості спікання агломерату, моніторингу вагонопотоку та аудиту переміщення рулоновозів територією підприємства.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Використовувати ШІ для контролю якості продуктів на "Запоріжсталі" компанія почала в червні 2024-го. Рішення допомагає працівнику швидше визначати брак під час обрізання слябів.

"Якщо було зафіксовано дефект, то на моніторі співробітника він підсвічується червоним, – розповідає Баланюк. - Якщо дефект є, але не класифікований системою – жовтим, а за відсутності дефекту – зеленим. Точність моделі складає 75-85%. Але з урахуванням одноманітності об'єктів модель можна дотягнути до 97%".

Основна економія для Метінвесту – зниження відсотка рекламацій від замовників.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Також заощаджуємо на електроенергії, бо нагрітий метал не простоює через затримку сляба на етапі обрізання", – каже Баланюк.

Інвестиції в рішення Баланюк не розкриває. Але, за оцінками учасників ринку, розроблення з нуля може коштувати до $80 000, якщо використовувати open-source технології.

Зараз у портфелі Групи Метінвест – 12 металургійних підприємств, частина з яких - на окупованій території. Тому масштабувати ШІ-рішення для контролю якості слябів складно, оскільки підприємства Групи виробляють різні види продукції, каже Баланюк. "Пріоритет на наступний рік – зробити та запустити в промислову експлуатацію другу версію ШІ-інструменту", – додає він.

За його підрахунками, це допоможе знизити відсоток рекламацій на 60%. "Показник залежатиме від обсягів виробництва – якщо вони зростуть, виросте й економія в фінансовому вираженні", – переконує Баланюк.

Потенційно Метінвест готовий продавати розробку конкурентам. "Щойно завершимо тестування другої версії, сформуємо пропозицію для потенційних партнерів, які працюють у цьому напрямі", – каже Баланюк.

Нагадаємо, раніше Метінвест Ахметова включили до рейтингу найбільших інвесторів України: щороку компанія вкладає 12 мільярдів в інвестиційні проекти в Україні. Також від початку війни компанія перерахувала понад 50 мільярдів грн податків і зборів до бюджетів усіх рівнів.