В Україні стрімко ростуть ціни на дизпаливо, і це може бути пов'язано з свідомим нагнітанням обстановки.

Про це "Апострофу" заявив керівник спеціальних проектів науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.

"Зараз формується інформаційне поле, в якому нас намагаються переконати, що припинення поставок російського дизеля нафтопродуктопроводом - це жахлива несподіванка, і така ж несподіванка - плановий ремонт на Мозирському НПЗ", - сказав він.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

А ось експерт нафтового ринку Олександр Сіренко вважає, що в ситуації варто пошукати "російський слід".

Рябцев відзначає, що за тиждень на оптових ринках зростання склало 5%, що досить багато, і в цій ситуації держава повинна була б провести інтервенції на ринку.

За його словами, перед тим, як вводити санкції проти Віктора Медведчука, потрібно було створити стабілізаційний резерв.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"І тоді, якби хтось почав кричати про дефіцит, можна було б показати 300 тисяч тонн запасу дизеля, і, сказати: якщо що, ми його вивалився на ринок", - додав він.

За словами Сіренка, найближчим часом ціни на дизпаливо можуть і не рости.

"Альтернативні та морські поставки ненабагато здорожують логістику", - сказав він.

У свою чергу директор консалтингової групи "А 95" Сергій Куюн переконаний в зворотному. За його словами, в травні ціна буде перевищувати 30 гривень за літр.

Рябцев також вважає, що дизельне паливо подорожчає в наступному місяці, але на кілька гривень від нинішнього рівня.

Станом на 21 квітня, середня роздрібна ціна одного літра дизпалива в Україні становила 28,2 гривні.

Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Дефіцит або нагнітання: чи проживе Україна без російського дизеля