Китай активізує зусилля з імпорту російського скрапленого природного газу (СПГ), який потрапив під санкції США, створюючи власний "тіньовий флот" суден для його транспортування. Це дозволяє найбільшому у світі імпортеру енергії обходити обмеження, накладені на одну з ключових галузей Кремля, а також посилювати зв'язки з Росією, яка шукає нових покупців після втрати європейських ринків.
Про це повідомляє агентство Bloomberg.
За даними видання, Китай, незважаючи на доступ до альтернативного і часто дешевшого трубопровідного газу, прагне подальшої диверсифікації поставок. Ці зусилля, хоча й перебувають на початковій стадії, відображають тенденції, що раніше спостерігалися у сфері російської нафти, де вже був створений "тіньовий флот" для компенсації втрати продажів до Європи.
Видання зазначає, що рух танкерів та їхня власність у Китаї вже починає відображати цю тіньову схему. Зокрема, танкер СПГ CCH Gas, який перевозив російський вантаж, що потрапив до чорного списку, приховує своє місцезнаходження, наближаючись до китайського порту.
Власник цього судна, CCH-1 Shipping Co., має адресу в Гонконзі, яка збігається з адресою поштової скриньки компанії Samxin Secretarial Services Ltd. Bloomberg зазначає, що це "звичайна практика для компаній, які прагнуть приховати бенефіціарну власність, торгуючи паливом з Ірану або Росії".
Інше судно для перевезення СПГ, нещодавно перейменоване на Kunpeng, демонструє подібну непрозору структуру власності, що є незвичною для цієї галузі, оскільки вона вимагає складних технічних навичок. Це судно передало право власності та управління маловідомим фірмам у Китаї та на Маршаллових островах, адреси яких пов'язані з фірмами, що торгували іншими видами палива, які потрапили до чорного списку.
Зазначається, що Росія також з минулого року будує власний "темний флот" СПГ, накопичивши понад десяток суден, зареєстрованих на підставні компанії.
Читайте також в "Апострофі" про те, що компанії з Латвії продовжують обслуговувати російський тіньовий флот, попри введені Євросоюзом санкції.
Зазначається, що танкер Zircone, зареєстрований під кіпрським прапором, базується в Латвії та займається заправкою суден. Більшість його клієнтів – це судна з російського тіньового флоту.