Повернення акцизів на автомобільне паливо є виправданим кроком, оскільки так і не спричинило суттєвого зниження ціни пального після повномасштабного російського вторгнення, а лише допомогло набити кишені трейдерам.

Про це говорять опитані "Апострофом" експерти нафторинку.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Головною метою ухваленого тоді закону було полегшення становища бізнесу та громадян , – каже експерт "Нафторинка" Олександр Сіренко. – Однак цього не сталося. З червня, попри наповнення ринку та зниження світових цін, вартість дизеля на АЗС знизилася всього на 1,5 гривні. Сьогодні мережі продають його по 53-55 гривень за літр, тоді як за нинішньої вартості імпорту найдорожчий дизель має коштувати не більш як 49 гривень. Таким чином, скасування державою у березні акцизів призвело не до економії для бізнесу та громадян, а до підвищення доходів трейдерів".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ринок пального в Україні: що буде з цінами восени

А директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн звертає увагу, що розмір зазначених у законі акцизів дуже поміркований. Податок становитиме лише 7-8% від кінцевої ціни пального на АЗС. До війни ця частка була набагато більшою. Акцизи становили близько 40% від ціни бензину, 25% – дизелю та 15% – газу. І все одно таке навантаження було значно нижчим, аніж у ЄС, де частка акцизу в ціні пального сягає 70%.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"По суті, йдеться лише про часткове повернення колишніх акцизів, каже експерт. За нашими розрахунками, за прийнятих розмірів ставок, до бюджету наступного року надійде 31 млрд гривень. Старі ставки дали б 43 мільярди. Тому навантаження на бізнес та громадян буде нижчим, аніж торік".

Більше читайте на "Апострофі" у статті: Акциз на пальне повертається: чи дорожчатиме бензин