Автопортрет мексиканської художниці Фріди Кало став найдорожчим твором, створеним жінкою, який коли-небудь продавали на аукціоні – картину продали за 54,7 мільйона доларів. Повідомляє CNN.

"El sueño (La cama)""Сон (Ліжко)" – отримала цей титул на Sotheby’s у Нью-Йорку, перевищивши попередній рекорд, що належав американській художниці Джорджії О’Кіфф. Її роботу "Jimson Weed/White Flower No.1", яка раніше висіла у Білому домі, продали у 2014 році за 44,4 мільйона доларів.

Напередодні портрет Елізабет Ледерер, створений Клімтом, продали за 236,4 млн доларів – відтепер це другий найдорожчий витвір серед чоловіків-митців, проданий на аукціоні.

picture Фріда Кало "Дієго і я" (1949) Фото: wikiart.org

Сюрреалістичний автопортрет Кало, який продав приватний колекціонер, оцінили в 40–60 мільйонів доларів. Інший автопортрет художниці "Diego y yo" ("Дієго і я") раніше посідав друге місце серед найдорожчих робіт авторок після продажу на тому ж аукціоні Sotheby’s у Нью-Йорку в 2021 році.

Після того продажу картина стала найдорожчим твором латиноамериканського мистецтва. Тепер її перевершив новий продаж Кало, і вона опустилася на друге місце – та на третє серед найдорожчих робіт, створених жінками.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Перед аукціоном картина, яку не бачили публічно майже три десятиліття, була представлена у Лондоні, Абу-Дабі, Гонконгу, Парижі та Нью-Йорку.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Читайте також: Майже століття не бачила світ: у Парижі виставлять на аукціон картину Рене Маґрітта "Чорна Магія".

picture El sueño (La cama)" – "Сон (Ліжко)" на аукціоні Фото: Charly Triballeau

На картині Кало лежить на ліжку, що пливе на тлі блідого блакитного неба. Зелені в’юнкі пагони огортають її тіло, а над нею лежить скелет, обмотаний динамітом і з букетом сухих квітів у руках.

Ліжко було постійним мотивом у творчості Кало. Вона проводила тривалі періоди в ліжку через хронічний біль після майже смертельної аварії автобуса та численних операцій.

Під час тривалого відновлення після аварії родина встановила спеціальний мольберт і прикріпила дзеркало до балдахіна ліжка, щоб художниця могла малювати лежачи.

"Я не мертва і маю причину жити. Ця причина – малювання", – писала вона того часу.

Кало створила цю роботу у 1940 році – непростому для себе періоді. Того року вона вдруге вийшла заміж за художника Дієго Ріверу після розлучення роком раніше.

Також того ж року був убитий її колишній коханець, російський революціонер єврейського походження Лев Троцький. Згідно досліджень деяких істориків, Троцький був "мабуть, найбільш проукраїнськи налаштований".

picture Дієго Рівера та Фріда Кало Фото: Paul A. Juley/Archives of American Art, Smithsonian Institution

У листі до CNN перед аукціоном Анна Ді Стазі, голова відділу латиноамериканського мистецтва в Sotheby’s, зазначила, що "El sueño (La cama)" була "однією з небагатьох робіт такого рівня, які все ще залишаються у приватних руках".

"Фріда Кало займає абсолютно унікальне місце в історії мистецтва. Між людьми та її роботами існує майже духовний зв’язок – вони дуже особисті, але водночас універсальні. Ми бачимо це цього сезону, коли El sueño (La cama) експонувалася у світі, і черги стояли до входу", – сказала вона.

"Ця картина має всі ознаки фірмової Фріди – автопортрет, сюрреалістичні образи, а найголовніше – психологічну інтенсивність і відчуття взаємодії між художницею та глядачем".

Картина увійшла до приватної колекції "Exquisite Corpus". До неї увійшли понад 80 сюрреалістичних картин, рисунків і скульптур, зокрема роботи Рене Магрітта та Сальвадора Далі.

Нагадаємо, що вже 30 листопада виставлять на аукціон картину "Розп"яття Христа" (1613) Пітера Пауля Рубенса, яка тривалий час вважалася втраченою. 

Продовження після реклами
РЕКЛАМА
picture "Фріда Кало на білій лавці, Нью-Йорк (2-ге видання)" (1939) Фото: Ніколас Мурей, Throckmorton Fine Art

Довідка про Фріду Кало

Фріда Кало (6 липня 1907 – 13 липня 1954) – мексиканська художниця, чия творчість поєднувала особисті переживання та національну ідентичність.

Фріда тривалий час була прикута до ліжка – після тяжкої аварії в підлітковому віці вона усе життя страждала від хронічного болю і багаторазових операцій.

picture Фріда за малюванням у ліжку, по центру – Дієго Рівера (1951) Фото: vmfa.museum

Вона дуже хотіла стати матір’ю, але зазнала кількох невдалих вагітностей, і тема викиднів стала однією з центральних у її творчості. У своїх роботах вона говорила про втрату, жіночу тілесність, внутрішню силу та пошук себе.

У картині "Лікарня Генрі Форда" ("Henry Ford Hospital") Фріда прямо зображає свій досвід, показуючи себе на лікарняному ліжку з символічними предметами довкола.

picture "Лікарня Генрі Форда" (1932) Фото: wikiart.org

Важливою частиною її долі були стосунки з художником Дієго Ріверою. Їхній шлюб був буремним, сповненим зрад і пристрасті, але водночас вони глибоко впливали на творчість одне одного. Кало двічі виходила заміж за Ріверу і розлучалася з ним, а їхнє партнерство стало легендою мексиканського мистецтва.

Тема подружніх переживань із Дієго також відображена у роботі "Дві Фріди" ("The Two Fridas"), де дві версії художниці тримають одна одну за руку, символізуючи роздвоєність, яку вона проживала у стосунках.

picture "Дві Фріди" (1939) Фото: wikiart.org

Важливе місце у творчості Кало займає самоідентифікація. Мисткиня проходила через безперервний фізичний біль, зради чоловіка, нездійсненні мрії мати дитинчат – що супроводжувало її до кінця життя й постійно відображалося в створених роботах.

Раніше ми розповідали, що російські окупанти завершують роботи всередині маріупольського драмтеатру.

Цікаві новини для вас: