Група семи та Європейський Союз обговорюють можливість замінити чинне обмеження цін на російську нафту більш жорстким заходом — повною забороною її морського транспортування.
Про це повідомляє Reuters із посиланням на джерела, знайомі з перебігом переговорів.
За даними агентства, зараз понад третина російської нафти доставляється західними танкерами, головно до Індії та Китаю, з використанням судноплавних компаній країн ЄС, зокрема Греції, Кіпру та Мальти. Запровадження заборони фактично позбавить Росію цієї частини експорту.
Решта — приблизно дві третини поставок — здійснюється через так званий "тіньовий флот". Якщо G7 і ЄС введуть заборону на надання морських послуг, Росії доведеться значно розширити цей неофіційний парк.
Як зазначають джерела Reuters, така заборона може увійти до наступного пакету санкцій ЄС, який планують ухвалити на початку 2026 року. Усі 27 держав-членів Євросоюзу прагнуть узгодити спільну позицію з країнами G7 до внесення пропозиції в санкційний пакет.
Британія та США активно лобіюють цю ідею на технічних консультаціях G7. Водночас, за словами співрозмовників агентства, остаточна позиція Вашингтона залежатиме від того, яку стратегію тиску на Росію щодо мирних переговорів обере адміністрація президента Дональда Трампа.
Попри те, що країни G7 та ЄС майже повністю зупинили імпорт російської нафти ще в 2022 році, новий крок може стати найближчим до повного блокування торгівлі російським нафтовим сектором — не лише у сфері закупівель, а й у частині транспортування та морської логістики.
Раніше ми писали, що в уряді Італії зростають розбіжності стосовно того, як країна надалі підтримуватиме Україну у війні з Росією.