RU  UA  EN

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Депутат Негулевський: ремонт доріг до стану "марсіанських ландшафтів"

Як член комітету ВР став "вічним переможцем" дорожніх тендерів

Як член комітету ВР став "вічним переможцем" дорожніх тендерів

Убитими дорогами українця не здивуєш. Подив швидше викличе хороше і якісне дорожнє покриття, у тому числі на дорогах національного значення. Але навіть у топ-листі гірших є свої лідери, наприклад Миколаївська область, де дороги справедливо можна називати напрямками. У чому причина - читайте в нашому матеріалі.

Чому в Україні такі жахливі дороги, без жодних сумнівів, гірші у всій Європі – питання риторичне. Адже відповідь на нього давно відома. І якщо не розповідати про дії конкретних персон, котрі "висмоктують" кошти з бюджетів всіх рівнів нібито на ремонти і будівництво (хоча ці кошти незмінно опиняються на рахунках різноманітних чиновників, політиків і близьких до них бізнесменів) – то проблема у найближчому майбутньому не вирішиться.

"Слуга Народу" та дорожні мільйони

Перебування при владі значно спрощує доступ до бюджетних грошей – в Україні це аксіома. Хто за що відповідає – тим і живе. Тому зовсім не дивно, що перебування депутата в комітеті Верховної Ради, наприклад, з питань екології - веде до його проникнення у корупційні схеми, пов'язані з природокористуванням. А робота у комітеті з питань транспорту та інфраструктури призводить, правильно, - до паразитування на бюджетах для будівництва доріг. Безумовно, це стосується не всіх і кожного, але політичних корупціонерів в парламенті дуже і дуже багато.

За низкою фактів до такого виду народних обранців можна віднести депутата від "Слуги народу" Ігоря Негулевського, мажоритарника з Миколаївської області. Не секрет, що під чарівним впливом рейтингу Зеленського на останніх виборах до парламенту пройшли всі, хто завгодно. Тут Негулевському сильно пощастило, адже ніякої політикою він раніше не займався, а був простим директором компанії "Софія Граніт", яка займалася різкою декоративного каменю, поставками щебеню, а іноді аварійним, або як його люблять називати в Україні, ямковим ремонтом.

До слова, очолює Комітет з питань транспорту та інфраструктури теж діяч зі досить скандальним бекграундом – Юрій Кісєль. Кісєль – співвласник будівельної компанії "Біант" і вже запам'ятавсяскандалом, де в компанії інших "слуг народу" пресував криворізьку поліцію щодо частки в бізнесі зі збору металобрухту, контролю за діяльністю місцевих правоохоронців і навіть інтересами на металургійному гіганті "Криворіжсталь".

Очевидно, що потрапляння у велику політику веде до разючих змін у свідомості таких персонажів, як Негулевський. Ось, ти бізнесмен середньої руки, а ось, уже глава підкомітету з питань автомобільного транспорту в профільному транспортному Комітеті! Ось, тобі іноді перепадають скромні тендери на дрібний ремонт сільських доріг або поставки щебеню, а ось - твоя фірма за неповних пів року виграє тендерів на 25 мільйонів і стає однією з головних по експлуатаційному обслуговуванню і ремонту доріг у всій області.

Усі дані є у відкритій базі YouControl. Графік показує, як "Софія Граніт", як-то кажуть, "йшла до успіху". Можна, звичайно, зазначити: абсолютно однаково, кому йдуть ці гроші, головне, щоб дороги були. Але тут не той випадоу. Тому що жодного покращення доріг на Миколаївщині не настало, і з таким підходом, схоже, ніколи й не настане. Адже коли так "пре", то дороги можна і не будувати.

Ями, гребінка, марсіанський ландшафт

Навіть після так званих ремонтів убитість доріг у Миколаївській області настільки приголомшлива, що цією темою зацікавилися журналісти програми розслідувань "Watchdogs". Одним з ключових фігурантів розслідування став саме депутат Ігор Негулевський. Про це також, зокрема, писало видання "Обозреватель".

Отже, після обрання народним депутатом Негулевський перестав бути директором "Софія Граніт", але залишився бенефіціарним власником компанії. І ця компанія зараз активно займається аварійним ремонтом доріг у Миколаївській області на підставі вже згадуваних виграних тендерів. На роботи у 2020 році компанія Негулевського виграла вже 7 тендерів на понад 20 мільйонів гривень.

Журналісти "Watchdogs" вирішили роцінити, як "Софія Граніт" ремонтує дороги. І виявилося - скоріше робить вигляд, що ремонтує. Тому що доріг, де ями по коліно, де дорожнє покриття через латки жахливої якості нагадує гребінку, а ходова автомобілів, за свідченнями місцевих жителів, повністю розбивається за декілька місяців, не повинно існувати в принципі. І так званий "ремонт" – звичайна профанація з метою видоїти з бюджету чергові мільйони.

"Марсіанський ландшафт" – досить точна назва цієї поверхні. І з'явився він на Миколаївщині завдяки місцевій Службі автомобільних доріг, якій дуже подобається якість роботи компанії депутата Негулевського. Настільки подобається, що на цю профанацію ремонту виділяється все більше і більше коштів вже у 2020 році.

Більш того, за відсутність роботи (інакше це не назвеш) "Софія Граніт" з початку року невеликими траншами вже отримала 7 мільйонів гривень! Хоча, згідно з договором, гроші повинні були потрапити на її рахунки тільки після перевірки і підписання актів виконаних робіт 31 березня.

Тендерні схеми Негулевського

Журналістам вдалося роздобути багато цікавих документів, що стосуються діяльності компанії Ігоря Негулевського. І виявилося, що, по-хорошому, жодні тендери "Софія Граніт" виграти не повинна була. І ось чому.

По-перше, у компанії працює всього 10 осіб, про що свідчать документи, включаючи директора Соснова, якому в управління передав фірму її власник Негулевський, і бухгалтера. Очевидно, що такими малими силами зробити якісний і швидкий ремонт неможливо в принципі.

По-друге, у компанії "Софія Граніт" практично немає власної техніки. ТІєї самої, що потрібна для ремонту. При тому, що у документах, які подавалися на тендери, фірма Негулевського бере на себе зобов'язання не залучати сторонніх субпідрядників, що є однією з вимог самого тендеру.

По-третє, компанія "Софія Граніт", подаючись на тендер, навіть не надала акти виконаних робіт за попередніми тендерами. Тобто ніяк не довела того, що вона взагалі спроможна виконувати роботи такого роду.

Але, напевно, все це не має значення, коли твій власник – депутат Верховної Ради, а в Службі автомобільних доріг, яка і організувала ці тендери, схоже, сидять люди, які дуже зацікавлені у тому, щоб фірма народного депутата отримала ці гроші. І бажано побільше.

Наприклад, раніше Служба автодоріг оголошувала тендер на експлуатацію одним лотом, куди було включено і поточний ремонт, і ремонт узбіч. І тільки з появою на горизонті компанії "Софія Граніт" цей тендер був розділений – на окремі ділянки доріг. І виграла всі лоти по експлуатації на загальну суму 2,8 млн гривень... так, все та ж фірма Негулевського!

Передвиборчий піар-хід

Втім, якщо повернутися до недалекого минулого, стає зрозуміло, що Негулевський не зараз став "вічним переможцем тендерів", просто можливість стала більшою.

Під час виборчої компанії Негулевський, як це було модно у середовищі кандидатів від "Слуги народу", записував безліч роликів для Youtube, де критикував чиновників-крадіїв і нездар за погану якість доріг. В одному з роликів кандидат у депутати стоїть на розбитій дорозі рідної Миколаївщини і каже такі слова: "Ми перебуваємо на трасі Баштанка - село Добре і дивимося, як минулого року у нас прекрасно зробили дорогу. Це робила інфраструктура ОДА. Ті люди, які довели область до такого стану доріг".

Тільки невдовзі з'ясувалося, що довели область не тільки місцевий Укравтодор і чиновники ОДА, а й сам Негулевський! Саме його фірма "Софія Граніт" виступала підрядником з ремонту тієї самої траси, стоячи на якій Негулевський проклинає чиновників! Коментарі тут зайві. Передвиборчий піар-хід такого роду – перебір за всіма мірками.

Тільки ось таке нахабство під час передвиборної компанії вилилося в те, що тепер у депутата зовсім інші можливості, якими він активно користується. А дороги Миколаївщини тим часом, як і раніше, нагадують марсіанські ландшафти...

Читайте також