Олігарх Костянтин Жеваго вивів з України активи, а Кременчуцький автомобільний завод (КрАЗ), який йому належав, не отримує держзамовлень і опинився на межі банкрутства.
Про це йдеться в матеріалі "24 каналу" - "Історія одного банкрутства: Чому силовики і військові більше не купують КрАЗи", передають "Весті.UA".
З початком війни на Донбасі, КрАЗ став основним постачальником вантажівок і бронеавтомобілів для Міноборони і Нацгвардії. У 2014-2018 роках підприємство поставило військовим і силовикам 2 772 вантажівки, проте в 2019 році держструктури відмовилися від продукції КрАЗа через її низьку якість і заборгованості по сплаті податків і зборів.
Так, на 811 одиниць техніки в 2014-2015 роках довелося 824 поломки, а через зрив поставок на три місяці були перенесені терміни формування двох артилерійських бригад і їх висунення в зону АТО. Новинки КрАЗ - бронеавтомобілі "Спартан" і "Кугуар" - виявилися непридатними для потреб армії.
"До кінця січня 2015 року вийшли з ладу 12 з 14 переданих силам АТО бронемашин КрАЗ "Спартан", - йдеться в матеріалі.
Без спеціалізованих СТО, оснащених комп'ютерною технікою, обслуговування броньовиків КрАЗа виявилося неможливим. На підприємстві провину за відмову держструктур від непридатної техніки поклали на владу, яка нібито перерозподіляла держзамовлення в своїх інтересах.
"Виникає питання: якщо держава відмовляється від послуг постачальника і починає шукати альтернативних постачальників – це "підступи ворогів" або реакція на реалії?", - пише видання.
Як пишуть ЗМІ, не тільки якість продукції призвела завод до фінансового краху, нібито через махінації власника - українсько-російського олігарха Костянтина Жеваго - майно заводу може бути продано з молотка. Восени 2019 року Державне бюро розслідувань оголосило Жеваго в розшук. Генпрокуратура звинуватила олігарха в розтраті 5 млрд грн держкоштів за схемами взаємного кредитування власних підприємств через власний банк "Фінанси і кредит". У 2014-2017 роках, коли КрАЗ поставляв для армії сотні автомобілів, фінансовий стан підприємства продовжував погіршуватися: збитки і борги заводу, в тому числі заборгованість перед Пенсійним фондом, тільки росли.
"Якщо подивитися на бізнес Жеваго в Україні, стає очевидним, що вже в 2014-2015 олігарх прийняв рішення вивести всі ліквідні активи і залишити на розтерзання кредиторам підприємства і трудові колективи, що залишилися без грошей", - йдеться в матеріалі.
У вересні 2018 року по позовом Ощадбанку госпсуд Києва відкрив провадження у справі про банкрутство АТ "АвтоКрАЗ", визнавши грошові вимоги Ощадбанку в розмірі 555 688 млн гривень, і ввів процедуру розпорядження майном боржника. У серпні 2019 року "Ощадбанк" в суді домігся можливості реалізувати контрольний пакет акцій "АвтоКрАЗу" - мова йде про 56% акцій підприємства.