Проєкт електрифікації ділянки залізниці Долинська – Миколаїв – Колосівка, що є частиною коридору Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T), було включено виданням "Дзеркало тижня" до переліку найбільших провалів використання міжнародного пільгового фінансування. Проєкт, під який Європейський інвестиційний банк запланував пільговий кредит у 150 млн євро, передбачав збільшення пропускної спроможності залізниці до портів Миколаєва та значне зниження витрат перевізників.
Зокрема передбачалося електрифікувати 148 км залізниці, облаштувати понад 111 км нової залізничної колії. Проєкт розпочався у 2018 році та має закінчитися за рік у 2023. Проте за минулі чотири роки Мінінфраструктури не зумів використати жодну копійку з виділених коштів.
Про це пише URM.
Голова фракції "Слуга народу" Давид Арахамія в соцмережах заявив, що затримка проєкту викликана діями самого ЄІБ.
"Гроші ЄІБ. Тендери проводяться за правилами ЄІБ, рішення про переможця приймає ЄІБ, платить Україна, ставка на сьогодні не подарунок", - пише народний депутат.
За його словами, банк скасував результати першого тендеру на виконавця робіт, який виграла китайська компанія CRCC. Другий тендер виграла казахська, але оголошення переможця затягується. Арахамія вважає, що тендер знову буде скасовано.
Тому Укрзалізниця готується випустити євробонди під цей проєкт та провести тендер на Prozorro, щоб виконати завдання з електрифікації.
Згідно з фінпланом УЗ на 2022 рік, компанія очікує залучити 4,3 млрд грн на електрифікацію ділянки Долинська–Миколаїв–Колосівка.