RU  UA  EN

Четвер, 14 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.40
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

14 листопада

Всі новини

15 млрд за "маржу Холодова": ЗМІ дізналися про величезні втрати через надбавки на продаж сигарет

Встановлення фіксованих надбавок на продаж тютюнових виробів насправді є не боротьбою з монополіями, а їх створенням.

Про це пише "Деловая столица".

Поправкою №8 до проекту закону №1049, прийнятою 3 жовтня Комітетом Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики, і парламентом в цілому, народні обранці гарантували отримання надприбутків мережам оптово-роздрібної торгівлі.

Як раніше повідомляли ЗМІ, поправка була ініційована заступником голови парламентського комітету Андрієм Холодовим, який контролює мережу роздрібного продажу тютюнових виробів "Т-Кіоск".

За інформацією із джерел у сфері оптових і роздрібних продажів діюча ринкова маржа в оптовій і роздрібній торгівлі сигаретами становить відповідно 3,5% та 5,5%, або сумарно 9%. Поправкою №8 до проекту 1049 цю маржинальність збільшили вдвічі, встановивши на рівні 7% та 13% відповідно, або 20% сумарно. Таким чином для гарантування надприбутків оптово-роздрібними мережами торгівлі тютюновими виробами вже не обов’язково мати статус монополіста. Для цього достатнім стало прийняти зміни на законодавчому рівні.

Якщо подивитись на графік, то стаєочевидно, що за лобіювання інтересів заплатять споживачі.

Так, при середньозваженій ціні сигарет у 35 грн найбільшу питому вагу у вартості продукту складають податки (акциз і ПДВ) – майже 75%. Собівартість виробництва разом із логістичними витратами, зарплатами та іншими витратами становить майже 17% або трохи менше 6 грн. Дохід оптової та роздрібної торгівлі у структурі ціни становить близько 9%.

У випадку введення фіксованої маржинальності на рівні 20% (7% на опт та 13% на роздріб) на собівартість залишиться близько 2 грн (замість 6), тобто втричі менше від діючого показника. Очевидно, що для збереження покриття собівартості доведеться збільшити ціну пачки сигарет до рівня, щоб собівартість склала попередній рівень. У такому випадку ціна на сигарети зросте на понад 6 грн (без урахування акцизу на роздрібний продаж тютюнових виробів).

Якщо в 2020 році обсяг ринку сигарет становитиме 50 млрд штук, тоді додатковий дохід, який згенерують структури оптово-роздрібної торгівлі завдяки фіксованій маржі становитиме понад 15 млрд грн. Цю суму від споживачів отримають певні групи людей.

9 жовтня легальні виробники сигарет в Україні – міжнародні компанії Philip Morris, BAT, JTI та Imperial Tobacco – заявили, що впровадження фіксованої маржі для оптових постачальників і роздрібних продавців тютюнових виробів призведе до згортання виробництва сигарет в Україні. Вони пояснили це значним зростанням цін (на 7 грн. з листопада та ще додатково на 7 грн з січня 2020 року у зв’язку із підвищенням акцизів) та, як наслідок, скороченням легального ринку сигарет та зростанням нелегальної торгівлі.