RU  UA  EN

Субота, 23 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

22 листопада

Всі новини

Новий техогляд і "зебри" на дорогах: Дубневич назвав умови зниження аварійності в Україні

Гроші на безпеку руху виділили, проте саме по собі це не знизить число ДТП, вважає глава комітету Верховної ради з питань транспорту Ярослав Дубневич. Виділити кошти - це лише півсправи, потрібно створити умови, щоб вони працювали.

Таку думку нардеп висловив в своєму інтерв'ю ресурсу "Обозреватель", відповідаючи на питання, куди йдуть кошти, виділені в бюджеті на організацію безпеки руху.

"Можна скільки завгодно скаржитися, що безпека руху у нас на вкрай низькому рівні, можна ініціювати ті чи інші новації, але поки ці новації не запрацюють на практиці; поки, скажемо, не буде впроваджена відеофіксація правопорушень; поки не запрацює система контролю за технічним станом автотранспорту, який виходить в рейс, і вже рухається; поки не вдосконалимо контроль за станом водіїв; поки водійські права будуть купуватися, а не отримуватись, а пішоходи будуть перетинати автотрасу де завгодно - хоч би тому, що інфраструктура для безпеки на дорогах у вкрай незадовільному стані, або взагалі відсутня, - до того часу ми будемо чути про нові й нові ДТП з жертвами. Вирішувати проблему можна тільки в комплексі", - запевнив Дубневич.

Він повідомив, що справа вже зрушила з мертвої точки. У червні 2017 року урядом була схвалена Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху до 2020 року. У березні цього року - затверджено План заходів щодо реалізації зазначеної Стратегії.

У свою чергу, в комітеті з питань транспорту створено спеціальну робочу групу, яка займається розробкою законодавчої бази з безпеки руху. Цей пакет законопроектів покликаний поліпшити ситуацію на дорогах, пояснив Дубневич. Серед найбільш цікавих новацій - ініціатива створення спеціального Нацагенства, яке взялося б координувати роботу в сфері безпеки руху.

"Зокрема - забезпечувати наукові дослідження в цій сфері, розробку проектів стратегічних документів, співпрацювати з усіма структурами і відомствами у сфері безпеки дорожнього руху та інше. Це дозволило б встановити єдиний підхід до проблеми на державному, галузевому та регіональному рівнях", - сказав депутат.

Він вказав на три головні причини аварій на дорогах: людський фактор (перевищення швидкості, недотримання правил, перевтома або пияцтво за кермом і т.д.), погані дороги і відсутність на них спеціальної інфраструктури, що забезпечує безпеку, - і стан рухомого складу. Середній вік автомобілів на наших дорогах - 19,5 років, наводить Дубневич дані МТСБУ.

"Це дійсно дуже серйозна проблема ... Слід впроваджувати такий контроль за станом ТЗ, щоб він міг гарантувати: не відремонтований, не призначений для руху ТЗ не виявиться на дорозі ні за яких умов. Така практика є в Європі. Так повинно бути і у нас. Комітет працює над законопроектом №7317, авторами якого виступили народні депутати - члени Комітету. Він розроблений відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС і повинен імплементувати норми Європи в українське законодавство, зокрема, передбачити введення такого формату вимог до рухомого складу (і уживаного, і нового), який унеможливить виїзд на трасу несправного ТЗ. Тобто нові автомобілі перед введенням в експлуатацію проходять сертифікацію. У той же час старі - проходять вже знайомий нам техогляд. це стосується всіх автомобілів - в тому числі легкових", - пояснив глава Транспортного комітету.

На його думку, слід повертати техогляд не в колишньому форматі, коли за хабар можна було отримати відмітку про пройдений техогляд мало не будь-якого автомобіля, - треба вводити новий вид техогляду.

"Слід принципово оновити цю процедуру, виключити її "корупційну складову".... Вся Європа це змогла зробити - повинні і ми теж", - упевнений Дубневич.