В Україні стрімко ростуть ціни на дизпаливо, і це може бути пов'язано з свідомим нагнітанням обстановки.
Про це "Апострофу" заявив керівник спеціальних проектів науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.
"Зараз формується інформаційне поле, в якому нас намагаються переконати, що припинення поставок російського дизеля нафтопродуктопроводом - це жахлива несподіванка, і така ж несподіванка - плановий ремонт на Мозирському НПЗ", - сказав він.
А ось експерт нафтового ринку Олександр Сіренко вважає, що в ситуації варто пошукати "російський слід".
Рябцев відзначає, що за тиждень на оптових ринках зростання склало 5%, що досить багато, і в цій ситуації держава повинна була б провести інтервенції на ринку.
За його словами, перед тим, як вводити санкції проти Віктора Медведчука, потрібно було створити стабілізаційний резерв.
"І тоді, якби хтось почав кричати про дефіцит, можна було б показати 300 тисяч тонн запасу дизеля, і, сказати: якщо що, ми його вивалився на ринок", - додав він.
За словами Сіренка, найближчим часом ціни на дизпаливо можуть і не рости.
"Альтернативні та морські поставки ненабагато здорожують логістику", - сказав він.
У свою чергу директор консалтингової групи "А 95" Сергій Куюн переконаний в зворотному. За його словами, в травні ціна буде перевищувати 30 гривень за літр.
Рябцев також вважає, що дизельне паливо подорожчає в наступному місяці, але на кілька гривень від нинішнього рівня.
Станом на 21 квітня, середня роздрібна ціна одного літра дизпалива в Україні становила 28,2 гривні.
Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Дефіцит або нагнітання: чи проживе Україна без російського дизеля