Верховна Рада повернула плату за митне оформлення автомобілів, які ввозяться на територію України. Безкоштовне розмитнення запровадили після початку повномасштабного російського вторгнення для того, щоб полегшити життя громадянам та бізнесу. Проте владі потрібно наповнювати знекровлений бюджет, а тому митні збори та інші податки повертаються.
"Апостроф" розбирався, що буде після скасування безкоштовного ввезення євроблях.
Рада скасувала безкоштовне розмитнення автомобілів, що ввозилися з-за кордону, яке діяло з березня, незабаром після початку російського вторгнення. Мита та інші збори стануть знову актуальними з 1 липня.
Паралельно з цим уряд схвалив і передало до парламенту пакет законопроектів щодо реформування порядку розмитнення автомашин. Це три документи, якими пропонується внести зміни до Податкового, Бюджетного та Митного кодексів.
Законопроект №7466 стосується змін до Податкового кодексу щодо впровадження нового способу розрахунку акцизу та ПДВ при розмитненні автомобілів. Законопроект №7467 вносить зміни до Бюджетного кодексу, згідно з якими, зокрема, скасовується збір на державне пенсійне страхування, що сплачується за першої державної реєстрації авто. Законопроект №7468 пропонує зміни до Митного кодексу, які дозволять оформляти розмитнення через портал Дія.
За допомогою цих законопроектів влада очевидно хоче пом'якшити невдоволення бізнесу і громадян, яких цілком влаштовувало безмитне ввезення автомобілів.
Пропозиції уряду передбачають, що процес розмитнення автомобілів стане простішим. Головне нововведення полягає в тому, що на розмір податків більше не впливатиме вартість автомобіля. Саме цей показник є зараз базовим при розрахунку більшості платежів та викликає постійні суперечки між митними органами та власниками машин. Перші вважають, що вартість штучно занижується за допомогою різноманітних махінацій. Другі – що митники, навпаки, прагнуть необґрунтовано її завищити для того, щоб збільшити базу оподаткування.
За чинним законодавством при ввезенні автомобіля на територію України необхідно внести до державного бюджету чотири різні платежі: акциз, ПДВ, ввізне мито та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування. Три із чотирьох податків безпосередньо залежать від вартості автомобіля. ПДВ становить 20% від нього, ввізне мито – 10%, а пенсійний збір – 3-5%, залежно від вартості (чим дорожчий автомобіль, то відсоток вищий).
Акцизний збір вартості автомобіля не залежить.
Нова концепція, що була запропонована урядом, спрямована на те, щоб майже повністю відмовитися від використання вартості автомобіля як основи для розрахунку вартості розмитнення автомобіля, а також скоротити кількість платежів. Мито та пенсійний збір пропонується взагалі скасувати. Таким чином залишаться лише два платежі – ПДВ та акциз.
При цьому планується повністю звільнити від плати за розмитнення електромобілі, що ввозяться.
Детальніше читайте у матеріалі "Апострофа": Кінець нульової розмитнення автомобілів: що влада пропонує натомість.