Мер Києва Віталій Кличко пообіцяв, що вартість проїзду на громадському транспорті буде економічно обґрунтованою і не досягне 20 гривень. Експерт з транспортного моделювання Дмитро Беспалов вважає, що витрати транспортників можна зменшити на третину.
Про це повідомляє "Апостроф".
Транспортники "готові" піти на компроміс і не вимагати підвищення тарифів на проїзд до 20-25 гривень. Віталій Кличко також запевнив киян, що таких тарифів не буде і пообіцяв оприлюднити вартість проїзду влітку. Також він заявив, що тарифи будуть економічно обгрунтованими.
"Собівартість перевезення одного пасажира розраховується до неподобства просто - всі витрати комунального підприємства потрібно розділити на кількість пасажирів, яких це підприємство перевозить", - зазначив у розмові з "Апострофом" експерт по транспортному моделюванню Дмитро Беспалов.
Основним фактором є ефективність роботи підприємств і, відповідно, об'єктивність даних про їхні реальні витрати. А впевненості в тому, що транспортні підприємства Києва ефективні, немає. До того ж результати аудитів їх роботи приховуються від громадськості.
Беспалов відзначає, що результати аудитів інших комунальних транспортних підприємств України показують можливість легко зменшити витрати на третину. На його думку, ті ж підходи можна використати в "Київпастрансі" і "Київському метрополітені".
Але з урахуванням пасажиропотоку, який зменшився, особливо під час локдаунів, собівартість перевезення одного пасажира дійсно зростає багаторазово.
За словами експерта, до першого локдауна навесні 2020 року столичне метро перевозило близько 1,5 мільйона осіб в день, а іноді й більше. Після відновлення роботи "підземки" пасажиропотік не відновився. А під час другого локдауна, коли вхід був за перепустками, возили по 300 тисяч осіб.
Читайте також матеріал "Апострофа": Хочу "Мерс", а грошей немає: як поліпшити ситуацію з маршрутками в Києві