У Києві повністю виводять з обігу паперові квитки. Продавати їх уже не будуть, а от проїхатись із білетом можна ще до кінця липня.
Подробиці - у сюжеті Апостроф News о 17:00 на Апостроф TV.
Розраховуватись за проїзд тепер треба електронно - спеціальною карткою чи одноразовим QR-талоном, однак маршруток це поки не стосується. Сплатити за проїзд також можна за допомогою картки киянина чи Kyiv Smartcard, або ж через додаток "Київ цифровий".
"Якщо часто не треба користуватися транспортом, то можна придбати разовий квиток з QR-кодом. Його також можна купити на кожній станції метро, на фунікулері, на станціях міської електрички, у терміналах самообслуговування та через мережу Т-кіосків на зупинках. Найближчим часом можуть доєднатися додатки банків та мобільний банкінг", - зазначив речник КП "Київпастранс" Олег Грищак.
Перевізники запевняють, що більшість пасажирів уже перейшла на електрону систему сплати, бо це зручно не лише для громадян, але й для контролерів. Заплатити за проїзд можна, просто прикладаючи пластикову картку чи QR-код до валідатора. Якщо позначка зелена - вашу оплату за проїзд зараховано.
"Заходимо до салону. Це валідатор, пристрій для контролю. Прикладаємо до валідатора пристрій, синхронізується система. І ми вже знаємо, хто оплатив, хто ні", - наголошує контролер.
Та поки контролери людей не штрафують, а навпаки підказують, як оплатити проїзд.
"Підходжу до пасажира. Кажу: "Доброго дня, ваш проїзний документ". Якщо людина з якоїсь причини не сплатила проїзд, то я пояснюю, що можна в смартфоні, через QR-квиток, в айбоксах, терміналах, касах метрополітену або Smartcard купити. Проводиться роз’яснювальна робота", - наголосив контролер КП "Київпастранс" Юрій Шевченко.
Але не всі пасажири радіють нововеденням.
"Мені здається, чим більше варіантів, тим краще. Тому що, наприклад, забуду цю картку, тоді варіант - купити квиток, правильно?" - каже пасажир.
У "Київпастрансі" стверджують, що саме відмова від паперових талонів допоможе оновити рухомий склад. Це значно заощадить кошти на друк квитків. Збережуть кошти і на зарплатні кондукторів.
"Це зменшує готівковий обіг, діджиталізація. Звісно, легше обліковувати і розраховувати усі платежі. Менше готівки, рухів коштів, інкасація. Таким чином і нам стає легше. Покращується облік пасажирів", - додав Олег Грищак.
Кондукторів напризволяще не покинуть. З-поміж семистот працівників більше половини подалися в контролери. Тож стежити за пасажирами у Києві тепер буде щонайменше півтисячі людей.
"Згідно законодавства, оплата проїзду - це позачерговий обов’язок саме пасажира - подбати про те, як сплатити за проїзд. Це обов’язок самого пасажира - знайти найближчу точку придбання електронного квитка. Якщо іногородній пасажир приїхав через вокзал, він може там придбати собі необхідну кількість поїздок", - пояснив речник КП "Київпастранс".
Електронні квитки продаються у майже 500 автоматах. Більша частина знаходиться на станціях метро. Із двох тисяч наземних зупинок обладнані лише 10. До кінця року планують додати ще 90 точок продажу.
Тим, хто досі не має картки чи не знайшов, де купити QR-код, доведеться пересідати у маршрутки. Там ще можна розрахуватися готівкою.