Український парламент створив законодавчу базу для розвитку річкової інфраструктури та відродження судноплавства, прийнявши законопроєкт № 5090.
Про це повідомляє міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Для розвитку річкової інфраструктури, який відбуватиметься в рамках програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво", створено Державний фонд внутрішніх водних шляхів.
"Держфонд допоможе не просто забезпечити фінансування розвитку галузі та оновлення інфраструктури, але й сформувати новий ринок, залучити приватні інвестиції та створити додаткові кваліфіковані робочі місця", — зазначив Кубраков.
На судноплавних шлюзах Дніпра капітальні ремонти вже ведуться. На завершальній стадії роботи з модернізації пункту управління Київського шлюзу. У подальших планах — капітальний ремонт на решті 5 дніпровських шлюзів. На стадії попереднього техніко-економічного обґрунтування проєкти з побудови другої гілки Каховського та реконструкції трикамерної гілки Запорізького судноплавних шлюзів.
На базі ДП "Укрводшлях", за словами міністра, буде створено єдине підприємство для обслуговування та розвитку річкової інфраструктури, яке здійснюватиме й лоцманське проведення та навігаційне забезпечення.
Законопроєкт також усуває проблему, через яку повільно просувались проєкти державно-приватного партнерства у дорожній сфері. Він відкриває можливості розвивати транспортну мережу на умовах концесії.
Заступник керівника Офісу президента, координатор програми "Велике будівництво" Кирило Тимошенко нещодавно зазначив роботи з оновлення судноплавних шлюзів на Дніпрі серед ключових завдань програми на 2022 рік.