Член фракції "Європейська солідарність", народний депутат Ніна Южаніна лобіює інтереси однієї з дорожньо-будівельних компаній.
Про це стало відомо з діалогу Южаніної і новопризначеного міністром інфраструктури Олександра Кубракова в ході сесії питань і відповідей перед голосуванням за його призначення, пише "Дело".
Зокрема, звертаючись до Кубракова, Ніна Южаніна дорікнула йому у відсутності успіхів на посаді керівника "Укравтодору" за рік діяльності.
"Не може бути міністром людина, яка не має успішних досягнень, рік очолюючи Укравтодор", - зазначила вона.
У відповідь Олександр Кубраков повідомив, що від імені народного депутата Ніни Южаніної в "Укравтодор" надходили численні запити щодо теми дорожнього будівництва, складені "в інтересах однієї компанії, яка працює в Київській, Житомирській та Чернігівській областях".
У своїй репліці у відповідь Ніна Южаніна фактично підтвердила, що має інтерес в роботі певної будівельної компанії.
"Я маю достовірну інформацію про відкати і схеми. І багато українських компаній не витримують їх і звертаються до депутатів. Я прошу підтримати українські компанії, які можуть будувати дороги, а не віддавати перевагу турецьким компаніям і не говорити про велику кількість робочих місць", - публічно заявила Южаніна.
Згідно з даними ЗМІ, з 2010 юридичний супровід діяльності компанії ПП "Автомагістраль" здійснює "Європейська аудиторська група", яку очолювала депутат від партії Петра Порошенка Ніна Южаніна. Компанія має ряд власних асфальтових заводів в Київській області.
За даними системи Прозорро, з 2016 компанія ТОВ "Автомагістраль" взяла участь у тендерних закупівлях на суму майже 34 млрд гривень. А виграла будівельних тендерів на суму майже 12 млрд гривень. З 2016 компанія ТОВ "Автомагістраль", за даними Прозорро, подала 116 вимог і скарг до замовників будівництва на тендери, загальна вартість яких становить 5 млрд 200 млн. 48% закупівель цієї компанії за 4 роки були неконкурентними, тобто проведені без аукціонів.
З впровадженням Методології закупівель "Укравтодору" в 2020, компанія ПП "Автомагістраль" стала менше вигравати торги, не проходячи тендерні вимоги по досвіду і якості робіт.