Німецька компанія Deutsche Bahn, яка вважається найбільшим залізничним концерном Європи, готова почати співпрацю з українським залізничним перевізником, допомагаючи порадами.
Про це повідомляє Deutsche Welle з посиланням на члена правління з питань інфраструктури Deutsche Bahn Рональд Пофалла, який був одним з тих, хто поставив в середу, 5 лютого, в Києві свій підпис під Меморандумом про взаєморозуміння між АТ "Укрзалізниця" та німецької Deutsche Bahn AG.
"На початковому етапі мова йтиме про консультування ... Якщо консультування матиме успіх, можливо мова піде про те, щоб кілька наших менеджерів підтримали керівництво "Укрзалізниці" в процесі управління. Тобто управління МПС буде здійснюватися, як і раніше, найбільш українському, але буде посилено нашими менеджерами", - зазначив Пофалла.
Він зазначив, що в залежності від того, наскільки успішним буде консалтинг, можуть бути введено подальші кроки. Але дійде до цього, буде залежати від того, чи вдасться знайти точки дотику на стадії консультування. Адже немає сенсу вести розмови про управління "Українською залізницею", якщо вже на початковому етапі співпраці сторони не досягнуть "загальних результатів".
Дорожньою картою співробітництва після підписання повинно бути досягнення письмової домовленості, про яку саме форму консалтингових послуг йдеться.
При будь-яких умовах, німецька сторона вважає, що починати роботу треба швидко, якщо цього хочуть українці.
Пофолла зазначив, що попередні оцінки свідчать про існування потреби в оптимізації української залізниці з економічної точки зору. Можливості для цього є, підкреслив він. Є також політична воля до реформування "Укрзалізниці", в чому представників DB запевнив Прем'єр-міністр Олексій Гончарук, погодив це питання з Президентом. Отже проект буде політичну підтримку.
Мережа українських залізниць - 22-23 тисяч кілометрів - є однією з найбільших в Європі. Особливістю, на яку звернув увагу Пофолла, є те, що на відміну від Західної Європи, де основну частку навантаження складають пасажирські перевезення, в Україні дуже велику роль грають вантажні перевезення.
Представник DB, нагадав, що компанія сама пережила два процеси трансформації: злиття на початку 1990-х західнонімецької компанії Deutsche Bundesbahn і східнонімецької Reichsbahn, а в 1994 році - приватизацію. Якщо спочатку на обох залізничних підприємствах сукупно працювало 700 000 співробітників, то зараз цифра складає 210 000.
"З цього видно, що процес трансформації, перехід від державних залізниць до підприємств, які працюють як приватні компанії, і є конкурентоспроможними на ринку, - це 25 років історії DB AG в Німеччині", - додав очильник.
Компанія DB Engineering & Consulting є дочірнім підприємством DB AG. Як консалтингова фірма вона надає відповідні послуги з 1966 року.
Працює по всьому світу і в самій Німеччині. Україна - не перша держава, в якій здійснюється подібний проект, наприклад, компанія надає консалтингові послуги в Казахстані.
Як повідомляв "Апостроф", раніше з'явилася реакція мережі на новий меморандум між "Укрзалізницею" і німецькою компанією Deutsche Bahn.
Також "Укрзалізниця" запустила пілотний проект нової послуги для пасажирів - доставку ручної поклажі.