На освітньому модулі проекту STEM is FEM спеціалістки в напрямках інженерії та робототехніки розповіли учасницям проекту про складності роботи в STEM-сфері та шляхи їх подолання.
Про це повідомляється на сайті компанії.
"Цінність модулів в тому, що ми знайомимо дівчаток зі спеціалістками, які працюють в індустрії і готові говорити відкрито про те, як йдуть справи. Вони розповідають не тільки про можливості, але і попереджають про труднощі, з якими, ймовірно, доведеться зіткнутися сьогоднішнім школяркам, коли вони, отримавши освіту, прийдуть влаштовуватися на роботу. Ця інформація важлива дівчаткам, щоб зважити всі "за" і "проти", зробити усвідомлений вибір майбутньої професії. Набагато небезпечніше формувати у них завищені очікування, які не будуть виправдані", - розповідає ініціатор проекту STEM is FEM, керівник компанії Gamingtec Сапар Карягдієв.
Команду Ultimate Robotics на модулі представили тімлід і інженер по виробництву Ксенія Кірілішена і операційний менеджер, психолог і дизайнер Ольга Григоренко. Їх команда працює над проектом UCG - це прилад, який робить електрокардіограму. Він чіпляється на груди і передає дані за допомогою програми. Також команда займається розробкою шолома-електроенцефалографа, і U-glass, які виводять на лінзу необхідну користувачу інформацію. Дівчата не приховують - ситуація в галузі в Україні непроста.
"Багато хто виходить з реальності, в якій існує робототехніка і роботи в Україні. Але це не так, роботів немає. Які можуть бути роботи, якщо в країні немає виробництва плат? Ми не можемо зробити плати, ми виробляємо їх в Китаї . Єдині плати, які були в Харкові - закрилися, бо нерентабельне. Ми тут навіть зібрати не можемо. Під час епідемії немає навіть ЕКГ у лікарнях. Технології всюди в новинах, а немає простих комплектуючих, щоб людей рятувати. Дуже велика розбіжність того , що люди думають, що є, і того, що існує насправді", - розповідає Ксенія Кірілішена.
Тетяна Груніна працює в даній сфері в Кремнієвій долині керівником освітніх ініціатив по машинному навчанню в Google Brain. Для цього три роки всю свою відпустку вона витрачала на літні школи по машинному навчанню. Вона розповіла, на що слід звертати увагу дівчатам, які захочуть отримати досвід в найбільших компаніях світу.
"Коли намагаєтеся потрапити на стажування в Google, потрібно показати, що ви дуже натхнені майбутньою роботою. Недостатність знань не так важлива, людина не може знати все. Цінність людського ресурсу не в цьому. Цінність людських ресурсів в soft-skills, в тому, щоб вміти спілкуватися з колегами так, щоб їм було комфортно, прислухатися до колег. тому що разом команда з 7 осіб, робить більше, ніж просто n*7. Команда разом - це більше, ніж сума ваших складових частин. це потрібно показати на інтерв'ю своєю зацікавленістю, тим, що в самі ставите питання в кінці інтерв'ю. Спробуйте оцінити, що для вас важливо і запитати про це інтерв'юера. Це точно йде в плюс", - розповіла вона.
Крім спілкування з жінками, які мають власний досвід роботи в робототехніці і інженерії, учасниці проекту відвідали онлайн майстер-класі з робототехніки і позмагалися за першість у конкурсі творчих ідей. Участь в освітньому модулі взяли 30 дівчат з усієї України, яких відібрали за допомогою конкурсу на сайті проекту. STEM is FEM - благодійний освітній проект, мета якого заохотити дівчат вибирати для себе навчання STEM-спеціальностями.