Фінансовий комітет Верховної Ради України погодив нові послаблення для власників автомобілів на єврономерах. Законопроектом № 4643-д пропонується змінити формулу розрахунку акцизу і ввести особливі правила для тих, хто не розмитнив свій автомобіль вчасно.
Про це пише видання "Обозреватель".
За словами автора законопроекту Олександра Ковальчука, зміни дозволять здешевити розмитнення автомобілів. Однак в документі вкотре створили особливі умови для тих, хто ввіз автомобіль і не став його легалізувати: порушники замість штрафів отримають особливі умови.
Кого стосуватиметься проект закону:
тільки так званих євроблях, ввезених до 31 грудня 2020-го;
термін дії закону – 180 днів з моменту ухвалення;
одне авто однієї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причіп);
авто повинні відповідати стандарту "Євро-2" (не пізніше ніж 1999 року випуску) або вище.
Як буде рахуватися акциз за новою формулою
Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:
- машині до 9 років – 0 євро;
- машині 10 років – 25 євро;
- машині 11 років – 50 євро;
- машині 12 років – 75 євро;
- машині 13 років – 100 євро;
- машині 14 років – 125 євро;
- машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу. Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:
- ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро
- ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро
- ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро
- Доплата за дизель становить 100 євро.
Який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років з бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:
- машина віком 8 років – 500 євро;
- машина віком 14 років – 625 євро.
За старими правилами:
- машина віком 8 років – 800 євро;
- машина віком 14 років – 1400 євро.
Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу. Олександр Ковальчук пояснив: це дозволить не тільки знизити вартість розмитнення, а й ліквідувати схему штучного заниження вартості машини. Щоб порівняти правила, замість мита і повного ПДВ потрібно заплатити ще й разовий "штраф" у розмірі 8,5 тис. грн.
"За кілька тисяч гривень експерт може оцінити авто саме на таку суму, як потрібно водієві. Також усі охочі можуть звернутися до дилера і той випише документ, у якому буде вказано, що ця машина "потрібного" стандарту", – відзначає Ковальчук.
Як повідомляв "Апостроф", у 2020 році на Закарпатті митні служби на величезну суму оштрафували за порушення митних правил власників "євроблях".