RU  UA

Це були ворота до успіху ворога: генерал розповів про оборону аеропорту «Жуляни»

Для захисту аеропорту "Жуляни" у Києві від нападу росії військові перекрили злітно-посадкову смугу, залили її оливою та замінували. Таким чином була унеможливлена посадка російських літаків. Крім того, були вжиті заходи з підготовки до висадки десанту та роботи гелікоптерів ворога.

Про це заявив генерал Збройних сил України, заступник секретаря РНБО у 2019-2020 роках Сергій Кривонос, який командував обороною летовища, в ефірі програми "Фронт Бадрака" на Апостроф TV.

"На другу добу вторгнення з самого ранку я в складі добровольчого підрозділу прибув до аеропорту "Жуляни" на його захист, бо на той момент стояла величезна загроза. Якраз тоді вже йшли бої за аеродром Гостомель. Я, як людина військова і спецпризначенець із тридцятирічним досвідом, розумів, що якраз це ті ворота до успіху ворога, безпосередньо до захоплення Києва", - поділився спогадами військовий.

За словами Кривоноса, командування не зверталося до нього з проханням захистити летовище. Це був його власний вибір.

"Я розумів, що там наразі достатньо складна ситуація. Ми туди приїхали, я подивився, що є певні підрозділи, але немає порядку. Тоді я зібрав старших і сказав, що приймаю командування на себе. Потім про це повідомив головнокомандувача генерала Залужного Валерія Федоровича, він підтримав. Ми давно з ним працюємо, і служили багато, і на фронті часто були. І безпосередньо з цього моменту, з другої половини 25 лютого я почав керувати обороною цього аеродрому", - додав генерал.

Аби вберегти аеропорт від авіації окупантів, летовище було перекрите та заміноване. Крім того, було вжито заходів з метою підготовки до висадки ворожого десанту.

"Були вжиті необхідні термінові заходи щодо забезпечення неспроможності ворога посадити великі літаки на злітно-посадкову смугу. Ми її перекрили, ми її замінували, ми її безпосередньо залили оливою, перекрили блоками, автомобілями, паливозаправниками. Це був такий страшенний мікс. Ми унеможливили посадку. Літаки не змоглі б сісти на полосі. Потім почали нарощувати, вже готувалися до прийому в разі загрози десантування з гелікоптерів, роботи гелікоптерів. Були певні інженерні загородження, що б унеможливили або значно зменшили можливість по висадці цих вертольотів, навіть враховуючи досвід Гостомеля", - пояснив Кривонос.

Це був не перший аеропорт, який доводилося захищати генералу Кривоносу, тому він точно знав, що треба робити.

"В мене це другий аеропорт в моєму житті, який я захищав і захистив, тому досвід у мене був ще з Краматорського аеропорту 2014 року. В принципі, для мене складнощів не було, я розумів чітко, що робити. Одна з основних проблем була - зорієнтувати людей і швидко це зробити, використовуючи їхній людський потенціал. Це була достатньо цікава проблема, тому що в більшості своїй підрозділи, які були зібрані в аеропорту, не належали до Збройних сил. В нас була невеличке зведена рота Президентського полку та невеличкий зведений курсантський підрозділ Військового університету при університеті Шевченка. А всі інші - це були підрозділи Національної гвардії, Державної прикордонної служби, підрозділ ГУР та добровольчий підрозділ. Ці 14 підрозділів - дика солянка - все швидко і достатньо впевнено зробили", - резюмував Кривонос.