У російському інформаційному просторі все було "застібнуте" на пропагандистів, які виконували функцію глашатаїв перемог, але сьогодні йдуть поразки.
Про зміни настроїв російських пропагандистів через поразки на фронті в ефірі Апостроф TV розповів політичний експерт Геннадій Дубов.
Путін – це друга чеченська, це Грузія, це Сирія. Так чи інакше, там було про що говорити в плані позитиву, й на пропагандисти це робили. Але вони не звикли ані сприймати, ані подавати інформацію про поразки, зазначив Геннадій Дубов, додавши, що це для росТБ абсолютно нова історія, яка в цьому судні може пробити тріщину.
А ось зламав путінську пропаганду Харків. Навіть втеча з Київщини, з острова Зміїний так чи інакше вкладалися в певну логіку, наголосив експерт. "Коли мова йшла про Київ та область, та були Стамбульські перемовини, і типу, з натяжкою, можна було говорити про це так званий "жест доброй воли", - пригадав він, пояснивши, що острів Зміїний асоціювався із зерновою угодою, про яку домовилися "во благо російських товаровиробників".
Читайте: Великий відступ: яскраві меми та фотожаби на втечу росіян від ЗСУ на Харківщині
А пояснити Харків та Південь України вже нічим, так звана "ЛНР" втрачає територію з точки зору російської пропаганди, тому це є проблемою для пропаганди. Через це виникла порожнеча, певний вакуум, який треба чимось заповнити. "Умовно кажучи, тут зраду "жестом доброй воли" не пояснити в силу того, що вони вчинили з цими так званими "референдумами" і потім з так званою анексією відповідною нашою територією", - розповів Геннадій Дубов.
Він наголосив, що пропаганда – це штука сильна, і протягом всієї історії людства вона давала можливість мобілізовувати і посилати на смерть тисячі і сотні тисяч людей. Й тут питання в тому, яким чином цю пропаганду можна відповідно модерувати. "Якщо ви її модеруєте на фоні якихось перемог, або умовно на нічиїх - це одна справа, а якщо мова йде про поразки і постійні їхні виправдання, коли одна теза перебиває іншу, це не може не породжувати заперечності у свідомості, відповідно, навіть у людей, які, скажімо, не вміють тримати інформаційну гігієну", - розповів експерт.
Вони проходять той шлях, який ми давно пройшли. Для нас плюралізм політичний, плюралізм інформаційний – це must have, а росіяни до цього не адаптовані й погані новини викликає певне таке відчуття фрустрації на рівні психології, - роз'яснив Геннадій Дубов.
"Наша свідомість плюс-мінус до цього готова, ми в стані війни живемо вже не перший рік. А вони, по суті, лише почали її з оголошенням відповідно часткової мобілізації", - зазначив політичний експерт, додавши, що росіяни зрозуміли, що війна йде не лише по телевізору й треба буде ризикувати власними руками, ногами і головою. А ось у благо чого вони мають ризикувати, їм досі не пояснили, - резюмував Геннадій Дубов.
Нагадаємо, що росіяни влаштували видовищну показуху із вибухом "українського" складу боєприпасів.