У Києві на початку XX століття трамвайний маршрут, який проходив через Поділ і лінія якого офіційно мала ім'я Лук'янівської, містяни називали "Київською Швейцарією".
Фотокартки трамвайного маршруту опублікували в соцмережах.
Читайте також: Колись там оперував сам Амосов: в центрі Києва пустує історична будівля колишньої лікарні. Фото
Маршрут "Київської Швейцарії" був споруджений у 1904-1906-му роках та був досить зручним, щоб дістатися з Нижнього Києва до його верхньої частини. Трамвай поєднував тодішню Кирилівську площу та район Лук'янівки. Якщо подивитися на сучасну карту Києва, то маршрут проходив приблизно наступними вулицями: Врубелівський узвіз – вулиця Макарівська – вулиця Нагірна – вулиця Овруцька. Місцевість, де проходив маршрут цієї унікальної лінії, і досі називають Реп'яхів Яр.
Цим маршрутом курсували два трамваї - № 18 і № 12. Але лінія функціонувала лише влітку: взимку через круті спуски та підйоми лінія проходила в об'їзд у частині сучасної Глибочицької вулиці.
Пасажири недовго милувалися краєвидами "Київської Швейцарії". Лук'янівська лінія діяла лише до війни. Потім, коли на початку 1920-х відновлювали міське господарство, її не вважали за потрібне відновлювати.
Трамвай у Києві почав функціонувати 1 червня 1892 року, ставши першим у Російській імперії електричним трамваєм. 30 грудня 1978 року в Києві було відкрито першу в СРСР лінію швидкісного трамвая.
Раніше ми писали про те, як виглядала столиця на початку XIX століття.
Вас також може зацікавити:
Були притулком ще в дохристиянські часи: як виглядають стародавні Китаївські печери у Києві
Як виглядав Київ у 1920-30-ті роки: архівні фотографії
Як виглядав стадіон "Динамо" у Києві в 1930-1960 роках: історичні фото