Російські окупанти планують з'єднати тимчасово окупований Крим із Ростовською областю РФ через території Донецької та Запорізької областей залізницею через річку Кальміус.
Про це в ефірі Апостроф TV розповів Віктор Дудукалов, заступник голови Бердянської райради.
За його словами, роботи на цих дільницях справді ведуться, проте, якщо робити якісно, то це триватиме багато часу. Росіяни ж на цей час роблять "як завгодно", оскільки для них важливо якнайшвидше створити, так званий, коридор через Маріуполь, Бердянськ, Мелітополь-Крим, як основну логістичну артерію.
"Все це впирається в ударні можливості ЗСУ, які зростають з кожним днем. Ті залізничні лінії, які вони встигли захопити в ході окупації, і за якими вони женуть людей, техніку та БК, постійно страждають від "бавовни". Ми бачили потужні удари по ЖД-розв'язці під Токмаком, де росіяни розвантажували БК, а також у депо Мелітополя", - розповів Дудукалов.
Він підкреслив, що якщо росіянам вдасться щось побудувати – ЗСУ швидко візьмуть цю нову залізничну лінію росіян під вогневий контроль.
Читайте також: Коридор у Крим захищатимуть як дорогу життя: окупанти будують у Маріуполі трикутну лінію оборони
За словами військового експерта Романа Світана, росіяни відбудували близько половини залізничного мосту через Кальміус на північ від Маріуполя, щоб підключитися до лінії Маріуполь-Волноваха-Донецьк та Маріуполь-Волноваха-Токмак. За два місяці активних робіт вони можуть вклинитися у цю залізничну лінію.
"Росіяни це роблять з розрахунку на те, що міст через Керченську протоку може бути зруйнований або серйозно пошкоджений і їм потрібна додаткова залізнична гілка з окупованих територій на сході та півдні в окупований Крим. Щоб не сидіти й не чекати, коли кримський міст звалиться, росіяни намагаються діяти на випередження, але ефекту для них не буде", — пояснив він.
Військовий експерт при цьому додав, що вказаний залізничний міст через Кальміус знаходиться в межах досяжності наших систем HIMARS з-під Вугледару.
"Якщо через Кальміус підуть великі вантажі, то цю розв'язку буде знищено дуже швидко. Зараз вони через Маріуполь-Волноваха-Донецьк і Маріуполь-Волноваха-Токмак намагаються перевозити великі вантажі, прикриваючись бронепоїздами", - підкреслив Світан.
Ситуацію також прокоментував радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко, підтвердивши, що спроби збудувати пряме залізничне сполучення з Маріуполем, Волновахою та Донецьком – не просто розмови, росіяни справді розпочали будівництво залізничного мосту біля с. Граніт через річку Кальміус.
"У разі успіху це дозволить включити існуючу гілку Маріуполь-Асланово-Кальчик-Волноваха у пряме сполучення з Таганрогом та Ростовом-на-Дону. На практиці це не лише глобальне вирішення питання військової та цивільної логістики, а й кардинальне зниження залежності від залізничного сполучення Кримським мостом", - резюмував Андрющенко.
Раніше ми писали, що вночі сили ППО збили понад 30 ударних безпілотників росіян.
- Вас може зацікавити:
Сили оборони здійснили прорив на лінії Роботино-Вербове: звіт ISW та свіжі карти боїв
Сили оборони виснажують російські війська вздовж усієї лінії фронту: ранкове зведення Генштабу
"Руського міра" в пеклі побільшало: свіжа статистика втрат армії РФ