Через пандемію коронавірусу в дилерських салонах катастрофічно не вистачає автомобілів. Виробники передбачали зменшення попиту на транспорт, утім така "нестача" стала вже світовою тенденцією. Окрім того, на деякі автомобільні деталі ціни підскочили у понад 300 разів.
Чому так сталося та чи можна зараз стати власником бюджетного легковика - дізнавайтеся у сюжеті Апостроф News о 12:00 на Апостроф TV.
Запах нового салону автомобіля не сплутаєш ні з чим. Але в Україні зрозуміти про що йдеться зможуть лише 10% водіїв. А все тому, що решта 90% автомобілістів їздять на вживаних автівках зі значним пробігом.
Придбати новий транспорт із салону - задоволення витратне. Втім, навіть попри це, в Україні спостерігається справжній дефіцит на бюджетний сегмент. Дилери навіть не завжди готові прийняти замовлення, оскільки попит перевищує пропозицію. Виробники бюджетних автомобілів не справляються із обсягом.
"Відчувається дискомфорт, тому що зараз, щоб замовити автомобіль тої комплектації, яку хочуть, доводиться чекати кілька місяців. І раніше такого не було. Тобто зараз фактично допродаються залишки, а коли будуть нові автомобілі, сказати важко, бо це все буде залежати від виробництва чіпів, яких зараз катастрофічно не вистачає", - зазначив автомобільний експерт Станіслав Бучацький.
Причиною цієї нестачі називають пандемію коронавірусу, коли у часи найжорсткішого локдауну зупинилися заводи. Автовиробники прогнозували, що попит на машини буде значно меншим, тож скоротили замовлення деталей. Відтак чипи, які раніше коштували 13 долларів, підскочили в ціні у 300 разів, і зараз їхня вартість становить понад 600 доларів.
Нестача нових авто та деталей стала світовою тенденцією, тому дедалі частіше люди приганяють авто зі Сполучених Штатів Америки. Але й там ціни поповзли вгору.
Автомобіль зі США - ніби кіт у мішку. На фотографіях аукціону все може виглядати дуже добре і гарно, але коли машина приїжджає в Україну, все виглядає зовсім інакше.
Утім, навіть за таке авто потрібно буде поборотися на аукціоні. Володимир займається пригоном авто зі США. За його словами, нині стало значно складніше купити якісне, бюджетне авто. Навіть якщо машина була бита, або "потопельниця", втрапила в ураган чи має пошкодження, їх розбирають.
Найвагомішим фактором у пригоні автівки є ремонт автомобіля. Зрозуміти, у якому вона стані насправді та чи варто віддавати гроші, можна тільки після технічної перевірки на спеціалізованій станції. Але зробити це можна буде вже в Україні. Тож яким буде кінцевий чек - лотерея.
"Дуже часто виходить так, що клієнт замовив машину, привозить її сюди і стикається з проблемою, що машина обходиться йому дорожче, ніж її вартість на сайтах продажів в Україні. Якщо вкласти багато грошей, покупка стає нецікавою, але про це ніхто не скаже наперед. Тому що є ризик, є нерозуміння ушкоджень за фотографіями", - пояснив власник автосалону, автоексперт Володимир Потравний.
Якщо раніше пригнати авто зі США було вигідніше на 30-40%, ніж купувати в Україні, то тепер цей показник не перевищує 10-15%. Це стосується бюджетних моделей автомобілів вартістю до 10 тисяч долларів. Усе через те, що зросла комісія аукціону, а також ціни на контейнери для перевозки.
А ось купувати в Америці дорогі авто все ще вигідно, бо вони не такі популярні.